مینا راد، عضو کانون نویسندگان و از معترضان دی ۹۶: در زمان بازداشت، در بازداشتگاه وزرا، یک روانپزشک آمد و رسما سند جنون من را امضا کرد. حالا به من زنگ زده‌اند و می گویند که باید برای درمان مراجعه کنم! 

By | ۱۳۹۹-۰۸-۲۱

مینا راد، نویسنده و شاعر ۲۵ ساله ایرانی پس از آزادی از زندان زنان در قرچک ورامین در پستی اینستاگرامی نوشته است که در دوران بازجویی در بازداشتگاه وزرا “یک روانپزشک اعلام کرده که او به بیماری روانی مبتلاست و حالا ماموران امنیتی با او تماس گرفته‌اند که طبق حکم باید برای درمان مراجعه کند.

بنا بر اعلام وبسایت حقوق‌بشر ایران مینا راد به دلیل شرکت در اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ بازداشت شده بود.

خانم راد، عضو کانون نویسندگان ایران اوایل مهر ماه جهت تحمل دوره محکومیت بازداشت و به زندان «قرچک» ورامین منتقل شد، و روز دوشنبه ٢١مهر۱۳۹۹ به صورت مشروط آزاد شد.

خانم راد در اینستاگرامش از قول مامور بازجویی نوشته که در مدت بازداشتش بیش از صد و بیست نفر به آسایشگاه روانی فرستاده شده‌اند و نوشته است: “شبی که یک روانپزشک آمد و رسما سند جنون مرا امضا کرد،احساس موثقی به من می‌گفت که خود زودتر از همه این را بـاور می‌کنم. و آن روز که به خانه برگشته‌م،خوب می‌دانستم که بلاخره تلفن خواهند کرد.زنگ می‌زنند و می‌گویند «در حکمتان آمده که باید برای دوره‌ی درمان بروید فلان جا.»
و من با اندکی مکث جواب خواهم داد: و اگر نروم؟
و آنها می‌خندند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *