۱۵۰ شهر و کلانشهر ایران به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند

By | ۱۳۹۹-۰۸-۲۷

قرار است برای جلوگیری از گسترش کرونا ۱۵۰ شهر و کلانشهر، از جمله تهران به مدت دو هفته تعطیل شوند. منع تردد درون شهری در مناطق قرمز از ساعت نه شب تا چهار صبح خواهد بود.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از یک نشست ویژه این ستاد اعلام کرد، علاوه بر منع تردد بین‌شهری که از پیش وجود داشت، در شهرهایی که قرمز و نارنجی اعلام می‌شود فقط کسانی که دارای پلاک بومی آن شهر هستند اجازه تردد دارند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، در این نشست آنلاین که با حضور رئیس جمهور حسن روحانی برگزار شد، مقرر گردید که در مناطق قرمز همه جا تعطیل است، به جز گروه شغلی شماره یک که مایحتاج ضروری شهروندان را عرضه می‌کنند.

او در این راستا از نانوایی، سوپرمارکت، بیمارستان، مطب، داروخانه «و امثالهم» نام برد.

علاوه بر این، ادار‌ه‌هایی که «غیرضروری هستند و نیازی به بازبودن شان نیست» با حداقل کارکنان کار خواهند کرد. در برخی ادارات فقط نگهبانان می‌توانند حضور داشته باشند.

در اداره‌های مناطق قرمز حداکثر تا یک سوم کارکنان می‌توانندد حضور پیدا کنند.

شمار کارکنان اداره‌ها در مناطق نارنجی حداکثر نصف کارکنان اداره باید باشد و در مناطق زرد حداکثر تا دو سوم کارکنان.

دو هفته یا بیشتر

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌ها برای دو هفته در نظر گرفته شده است و اگر نیاز باشد بیشتر هم خواهد شد.

او در رابطه با محدودیت ترددهای خارج شهر گفت، خروج از شهرها جریمه ندارد اما اگر فردی به شهر دیگری وارد شد جریمه می‌شود. برای ورود ساکنان مناطق نارنجی به شهر دیگری ۵۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده و برای شهروندان قرمز یک میلیون تومان.
درباره اداره‌ها هم جریمه‌ها تا سه ماه انفصال از خدمات دولتی تعیین شده است .

رئیسی درباره چگونگی استفاده از وسائل نقلیه عمومی اظهار داشت: «جلسه ای در وزارت کشور درباره مترو، اتوبوس واحد، تاکسی‌ها و وسایل حمل و نقل برون‌شهری در حال برگزاری و بررسی است .

به گفته او، برنامه‌ای در دست اقدام است که بر أساس آن، حدود دو هفته دیگر به تمام افرادی که به کرونا مبتلا هستند و می‌خواهند با اتوبوس یا هواپیما مسافرت کنند بلیت فروخته نمی‌شود.

افراد مبتلا به مدت ۱۴ روز حق سفر ندارند و باید در قرنطینه بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *