یاشار سلطانی: قمار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی موسسه ملل با یک مفسد اقتصادی از جیب بیت المال

By | ۱۳۹۹-۰۹-۰۳

طبق قرارداد، ثمن معامله ۲۰۸۹ میلیارد تومان بود که مقرر شد ۴۱۷ میلیارد بصورت نقدی و الباقی در ۱۲ چک بصورت ماهیانه (هر چک ۱۳۹ میلیارد تومان) می باشد. مهرداد صفری به تعهدات خود عمل نمی‌کند و چک های او برگشت می‌خورد. در متن قرارداد بین بانک انصار و صفری به صراحت قید شده است که تا زمان تسویه کامل و انتقال سند، صفری حق فروش و واگذاری پروژه را ندارد. ….

قمار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی موسسه ملل با یک مفسد اقتصادی از جیب بیت المال

یاشار سلطانی

پروژه اطلس پلازا جنب مترو حقانی با بیش از ۱۱۸ هزار متر بنای مفید با کاربری: تجاری، فرهنگی، اداری می باشد. بانک انصار در سال ۹۵ اقدام به فروش این پروژه می‌کند. شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی بعنوان ارزش یاب پروژه انتخاب می شود. شرکت «آرمان آتی» در تاریخ ۹۵/۴/۶  این پروژه را ۲۰۸۹ میلیارد تومان برآورد می‌کند. این در حالی است که «آرمان آتی» نه تنها صلاحیت ارزشیابی و کارشناسی این پروژه را نداشته، بلکه هیچ تخصصی هم در اینرابطه ندارد. این پروژه پس از ارزشیابی به فردی به اسم مهرداد صفری واگذار می‌شود. از نحوه واگذاری و مزایده این پروژه و چگونگی ورود خانواده صفری به عنوان خریدار هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

طبق قرارداد، ثمن معامله ۲۰۸۹ میلیارد تومان بود که مقرر شد ۴۱۷ میلیارد بصورت نقدی و الباقی در ۱۲ چک بصورت ماهیانه (هر چک ۱۳۹ میلیارد تومان) می باشد.
مهرداد صفری به تعهدات خود عمل نمی‌کند و چک های او برگشت می‌خورد. در متن قرارداد بین بانک انصار و صفری به صراحت قید شده است که تا زمان تسویه کامل و انتقال سند، صفری حق فروش و واگذاری پروژه را ندارد.

علی رغم اینکه صفری به تعهدات خود عمل نکرده و سند به نامش نشده، پای #موسسه_ملل و #حجت_الاسلام_جوادی به میان کشیده می‌شود.
در این معامله غیرقانونی! موسسه ملل ۴۹٪ اطلس پلازا را از صفری به مبلغ ۲۰۷۸ میلیارد تومان خریداری می کند. یعنی حجت الاسلام جوادی ضمن شراکت با مهرداد صفری (مفسد فراری اقتصادی) نصف پروژه را به اندازه کل قرارداد صفری و بانک انصار خریداری می‌کند.

در این قرارداد مقرر می‌شود موسسه ملل ۲۵۰ میلیارد تومان بصورت نقد و ۱۸۲۸ میلیارد تومان ملک بصورت تهاتر واگذار کند. این درحالی است که بانک انصار در نامه رسمی به ملل، غیرقانونی بودن معامله با صفری هشدار داده بود.
مهرداد صفری با حکم قطعی ۱۲ سال زندان و رد مال ۱۲۸۰ میلیارد ریال بابت پرونده ۴۲ میلیون دلاری (ارز ۴۲۰۰) از کشور فرار کرده است.
ارزش فعلی این پروژه بیش از ۱۰ هزار میلیارد است!

اما ۲ پرسش:
۱- آیا نقش مشاورسرمایه گذاری #آرمان_آتی با علم به نداشتن صلاحیت در ارزشیابی پروژه، فقط کارشناسی زمین بوده است؟

۲- مدیران موسسه ملل با علم به اینکه امکان معامله با صفری وجود نداشت، با چه هدفی ۲۰۷۸ میلیارد تومان از سرمایه موسسه را هزینه این پروژه کردند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *