افزایش مصرف سنگدان، جگر و پای مرغ در پی گران شدن این کالا

By | ۱۳۹۹-۰۹-۰۷
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی می‌گوید با افزایش قیمت مرغ در ایران، مصرف سنگدل، دل، جگر و پای مرغ دست‌کم به «سه برابر» افزایش یافته است.

مهدی یوسف‌خانی روز جمعه، هفتم آذر، در گفت‌وگو با ایلنا افزود که این اتفاق طی ۲۰ روز اخیر رخ داده است.

به گفته وی، مصرف برخی از «آلایش‌های» مرغ از جمله دل و جگر افزایش می‌یابد، اما در سه هفته اخیر، «با افزایش جهشی قیمت مرغ مصرف آلایش‌ها رشد زیادی داشته است.»

آقای یوسف‌خانی تاکید کرد: «افزایش مصرف آلایش مرغ در روزهای اخیر به سه برابر نشان می‌دهد خرید مرغ از توان درصد بالایی از مردم خارج شده است.»

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در عین حال گفته بیشترین مصرف آلایش در هفته‌های اخیر مربوط به «سنگدان و بعد از آن دل مرغ، جگر و در آخر پای مرغ» بوده است.

رسانه‌های ایران روز دوشنبه، سوم آذر از افزایش ۵۲ درصدی قیمت مرغ در کشور ظرف یک روز خبر دادند.

حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به شورای عالی قوه قضائیه گفته که «کمبود نهاده‌های دامی» و «عدم افزایش» قیمت جوجه یک روزه از دلایل اصلی افزایش قیمت مرغ است.

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در توئیتر، دولت را به «دروغ‌گویی» متهم کرده است.

وی نوشته است: «قیمت مرغ در اوایل سال ۹۸ با نهاده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی، کیلویی ۷۵۰۰ تومان بود.اگر افزایش عوامل دیگر تولید را ۲۰درصد محاسبه کنیم، قیمت نهایی مرغ، کیلویی ده هزار تومان خواهد بود. این نشان‌دهنده دروغ‌گویی دولت در تامین نهاده‌ها با ارز دولتی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *