رییس سابق اداره امنیت حفاظت قوه قضائیه دستگیر شد

By | ۱۳۹۹-۰۹-۰۹

براساس اخبار منتشرشده، یک نفر دیگر از مسوولان سابق قوه قضاییه در رابطه با پرونده طبری بازداشت شده است.

به گزارش مشرق، رجانیوز خبر داد: محمدجواد رشیدی رییس سابق اداره امنیت حفاظت قوه و رییس فعلی حفاظت شوراهای حل اختلاف به اتهام اخذ رشوه در پرونده طبری از نیازآذری دستگیر شده است.

رسانه‌های ایران از دستگیری رئیس سابق اداره امنیت حفاظت قوه قضائیه و رئیس فعلی حفاظت شوراهای حل اختلاف به اتهام فساد مالی خبر دادند.

در این گزارش به زمان و مکان بازداشت محمدجواد رشیدی اشاره‌ای نشده است.

خبر بازداشت این مقام عالی‌رتبه ایرانی در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته نیز رئیس سابق اداره کل اطلاعات مازندران به اتهام فساد مالی توسط حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه دستگیر شد.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران روز جمعه 27 نوامبر، در گزارشی عنوان کرد «کیومرث نیاز آذری به اتهام مشارکت در قاچاق حدود 2 تن طلا توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه دستگیر شد. اتهام وی مشارکت در قاچاق دو تن طلا عنوان شده است.»

گفتنی است پرونده اکبر طبری، یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد در ایران به شمار می‌آید. متهم ردیف اول این پرونده اکبر طبری معاون سابق قوه قضاییه در طول ریاست صادق آملی لاریجانی بود.

نخستین جلسه دادگاه بررسی این پرونده در 7 ژوئن 2020 به ریاست قاضی بابایی تشکیل شد. در این جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست متهمان را به «تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا متهم کرد. دستکم چهار نفر از متهمان این پرونده حسن نجفی (متهم ردیف دوم)، مصطفی نیاز آذری (متهم ردیف پنجم)، محمد انوشه (متهم ردیف هفتم) و غلامرضا منصوری (متهم ردیف نهم) در خارج از ایران به سر می‌برند و به گفته دادستانی متواری‌اند؛ و دستکم چهار تن از دیگر متهمان این پرونده از جمله رسول دانیال‌زاده، متهم ردیف چهارم که چند ماه پیش بازگشتش به ایران خبرساز شده بود و بیژن قاسم‌زاده، بازپرس پیشین دادسرای رسانه که قبلاً حکم فیلتر تلگرام و احکامی را علیه امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو صادر کرده بود، با قرار وثیقه آزاد هستند.

پس از مطرح شدن اتهامات علیه طبری، صادق آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه و رئیس کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این باره گفت: «برخی از اتهامات مطرح‌ شده درباره معاون اجرایی حوزه ریاست قبلا در دادسرا بررسی شده و کذب‌ بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضائیه پیشین هم خود مستقلا آنها را بررسی و خلاف ‌بودن آنها برای او محرز شده بود. مدعیان اگر مدعی وجود اتهاماتی دیگر هستند چرا در طور 10 سال آنها را با رئیس قوه قضائیه در میان نگذاشته‌اند؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *