روزنامه جروزالم پست: ترور فخری‌زاده «مایه خجالت بزرگ» برای ایران است

By | ۱۳۹۹-۰۹-۰۹

روزنامه جروزالم پست روز شنبه هشتم آذر ترور محسن فخری‌زاده، از مدیران ارشد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران، را «مایه خجالت بزرگ» برای جمهوری اسلامی دانست.

محسن فخری‌زاده (راست)

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، کشته شدن این مهندس کلیدی که پشت برنامه هسته‌ای مخفی ایران بود، نه تنها یک ضربه، که یک کشتار خونین و نمادین بود که آشکارا انجام شد.

نویسنده این گزارش در ادامه می‌گوید، فخری‌زاده به اندازه جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، شناخته‌شده نبود، اما دستگاه‌های اطلاعاتی که مسائل ایران را دنبال می‌کنند، او را می‌شناختند. وی از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و به قول نشریه گاردین با وجود «دانشمند» نامیدن او، وی مقامی بلندپایه در سپاه بود و بنا به گزارش‌ها درجه سرلشکری داشت.

فخری‌زاده نخستین بار در سال ۲۰۱۱ توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی شناسایی شد و در سال ۲۰۱۸ نیز اسرائیل از او نام برد. او در قلب برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران بود.

به عقیده نویسنده جروزالم پست، مرگ این شخصیت کلیدی تاثیر عمده‌ای بر فعالیت‌های جمهوری اسلامی، به مراتب بیشتر از مرگ سایر دانشمندان هسته‌ای در سال‌های اخیر، خواهد داشت.

نویسنده این گزارش می‌گوید که رژیم ایران خجالت‌زده است. کشته شدن فخری‌زاده در ماهی رخ می‌دهند که مرد شماره دو القاعده در تهران کشته شد و نشان داد جمهوری اسلامی قادر به تامین امنیت هیچ‌کس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *