آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۵۰ هزار نفر نزدیک شد

By | ۱۳۹۹-۰۹-۱۴

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد طی شبانه‌روز گذشته، ۳۴۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان باختند و آمار دولتی قربانیان این ویروس در ایران به ۴۹ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز جمعه، ۱۴ آذر، همچنین از شناسایی ۱۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران خبر داد.

از این تعداد، ۱۹۹۶ نفر بستری شدند و آمار رسمی مبتلایان در ایران به یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ بیمار رسید.

خانم لاری در عین حال گفت که ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آمار رسمی در ایران که به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود از سوی منابع مستقل مورد تردید جدی قرار دارد و حتی شماری از منابع دولتی،‌ نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر نسبت به درستی آن تردید‌هایی وارد کرده‌اند.

به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران همزمان با سرد شدن هوا، محدودیت‌های جدیدی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته به اجرا گذاشته شده است.

خبرگزاری ایرنا نوشته با اجرای این محدودیت‌ها ۸۷ شهر از وضعیت قرمز کرونا خارج شده است.

بر اساس این محدودیت‌ها مشاغل غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می‌شوند، ادارات دولتی در حد تعطیل و با حداقل کارکنان فعالیت می‌کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *