مردم مصیب ‌زدهِ خوزستان/تجمع اعتراضی سربندر

By | ۱۳۹۹-۰۹-۱۴

فیلم زیر: شامگاه پنجشنبه ۱۳آذر جمعی از مردم شهر سربندر در جنوب خوزستان در اعتراض به مشکلات پیش آمده پس از بارندگی‌های اخیر در خیابان مرکزی این شهر تجمع کردند و شعار سر دادند. یک عضو مجلس ولایت که قصد داشت برای معترضان صحبت کند، با اعتراض مردم مواجه شد و صحنه را ترک کرد.

اینجا دریا نیست اهواز است؛ وعده‌های مسئولان برای مردم مصیب‌زدهِ خوزستان نفت‌خیز چه شد

به گزارش اعتنماد، در هر خانه یک نفر باقی است، تا زانو گرفتار در آب و در تلاشی بیهوده برای راندن آب از اتاق‌های خانه به حیاط، باقی به خانه‌های بالادست رفته‌اند. باران حقیقت تازه‌ای را برای خوزستانی‌ها عیان نکرده است، زیر خاک لوله‌های طلا جریان دارد و در این میان جایی برای لوله‌های شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی نیست، شهرک ماهشهر و بندرامام حتی یک متر جوی آب کنار خیابان ندارند، از بارش ساده یک باران، سیلی به راه افتاده است که فاضلاب و آب باران را در ترکیبی متعفن راهی خانه‌های ماهشهری‌ها و بندرامامی‌ها کرده است.

بارانی که شهر‌های خوزستان در چند روز گذشته به خود دیدند، نه «غیرمترقبه» بود و نه «سانحه طبیعی»، اما همان خسارات و عوارض را با خود برای مردمی به جای گذاشت که پیش از این بار‌ها شاهد وعده‌ها و پاسکاری رسیدگی به پمپ‌های تخیله آب و کشیدن چند متر کانیو کنار خیابان‌ها بودند، حالا بار دیگر، آب ده‌ها سانتی‌متر در خیابان‌ها و کوچه‌ها بالا آمده است و در دریایی از آب باران، اتومبیل‌ها شناورند، قایق‌ها روی آسفالت خیابان رانده می‌شوند، بشکه‌ها و دبه‌های خالی نفت به هم وصل می‌شوند و با پارویی در جست‌وجوی نان و اندکی آب سالم حرکت می‌کنند، این تصاویر برای خوزستان تازگی ندارد. «آرمینا» از ماهشهر و «امین» از بندرامام، روایت دو روز گرفتاری خود را در آب باران تعریف می‌کنند و می‌گویند که تنها شانس و روزنه امید آنها، قطع شدن بارش باران بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *