جایزه «تلاشگر حقوق بشر» سال ۲۰۲۰ به جعفر عظیم زاده اهدا شد

By | ۱۳۹۹-۰۹-۲۲

اعضای کانون مدافعان حقوق بشر، با حضور در منزل جعفر عظیم زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، جایزه «تلاشگر حقوق بشر» امسال را به او اهدا کردند.

جعفر عظیم‌زاده

به‌نوشته وبسایت کانون مدافعان حقوق بشر، محمد سیف‌زاده، نایب رییس و نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به همراه الهه میرزایی همسر زنده‌یاد عباس امیرانتظام، عضو سابق شورای رهبری جبهه ملی ایران و ‌ از برندگان پیشین جایزه «تلاشگر حقوق بشر»، با حضور در منزل این فعال کارگری، این جایزه را به اکرم رحیم پور، همسر جعفر عظیم زاده اهدا کردند.

جایزه «تلاشگر حقوق بشر»، هر سال از سوی کانون مدافعان حقوق بشر به یک نفر از کنشگران حقوق بشر و گروه‌هایی که در راستای اعتلای ارزش‌های حقوق بشر و بهبود وضعیت مردم گام بر می‌دارند، اهدا می‌شود.

جعفر عظیم زاده، به‌دلیل فعالیت‌های صنفی و مبارزه برای افزایش دستمزد و احقاق مطالبات کارگران ایران در فروردین سال ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال زندان و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فعالیت مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محکوم و از بهمن ۱۳۹۷ برای تحمل دوران محکومیت خود روانه زندان شد.

این فعال کارگری در حال حاضر در زندان رجایی شهر به سر‌می‌برد. او علی‌رغم اینکه واجد شرایط استفاده از حق مرخصی است، با کارشکنی مسئولان زندان از اعزام به مرخصی محروم مانده است. عظیم زاده همچنین در اواخر فروردین‌ماه ۱۳۹۹ به‌دلیل عدم اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و بهداشتی از سوی مسئولان زندان، به کرونا مبتلا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *