هشدار درباره افزایش چند برابری ترک ‌تحصیل دانش‌آموزان ایرانی در سال تحصیلی جاری

By | ۱۳۹۹-۰۹-۲۹

روزنامه همشهری از دامنه‌دار شدن بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان ایرانی خبر داد و اعلام کرد که ترک ‌تحصیل این دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری در برخی مناطق این کشور «چند برابر شده» است.

این روزنامه روز شنبه در گزارشی با استناد به آمارهای رسمی و اظهارات مقام‌های دولتی نوشت ترک تحصیل دانش‌آموزان در استان خراسان رضوی سه برابر شده و «به همین دلیل جلسه فوری در سطح استان» تشکیل شده است.

قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت در سال تحصیلی جدید ۴۰ هزار دانش‌آموز در این استان از تحصیل بازمانده‌اند. این در حالی است که تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در این استان در سال گذشته ۱۳هزار نفر بود.

همچنین براساس این گزارش آمار ترک‌ تحصیل دانش‌آموزان در استان قزوین به ۲هزار نفر رسیده و در استان کرمان نیز ۴ هزار و۵۱۰ دانش‌آموز در مقطع اول متوسطه و  ۳هزار و۶۷۷ نفر در مقطع اول ابتدایی ترک تحصیل کرده‌اند.

در استان خوزستان هم ۴ هزار و۵۰۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید ترک ‌تحصیل کرده‌اند.

افزایش چندبرابری تعداد دانش ‌آموزان بازمانده از تحصیل در حالی است که به گفته رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش در سال گذشته ۱۴۰هزار کودک نتوانستند در ایران به تحصیل بپردازند.

مشکلات اقتصادی، تعصبات فرهنگی به‌ویژه درباره تحصیل دختران و دسترسی نداشتن به مدرسه از مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان در ایران اعلام شده است.

همشهری‌ تاکید کرد که ترک‌ تحصیل در میان دانش‌آموزان دختران بیش از دانش‌آموزان پسران است و همچنین تعداد قابل‌توجهی از کودکان بازمانده از تحصیل، اتباع خارجی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *