امپراتوری فرزندان ولایتی از ملک ۱۰۰۰ متری سعدآباد تا برجسازی در ترکیه/ گرگ‌های وال استریت ایران را بشناسید

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۶

علی اصغر ولایتی و محمد ولایتی فرزندان علی اکبر ولایتی به عنوان برجسازان موفق در همایشی به نام گرگ وال استریت در ترکیه شرکت‌ کرده‌اند. فیلمی از این همایش منتشر شد که بسیار در فضای مجازی بازتاب داشت. رویداد‌۲۴ موضوع خسارت این آقازاده‌ها برای کشور را بررسی کرده است.

از راست: علی اصغر ولایتی – محمد ولایتی

نسخه‌ای که علی اکبر ولایتی برای مردم ایران و پسرانش پیچیده زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است. ولایتی که دست بر قضا پزشک هم هست، از یک سو مردم ایران را به مقاومت و خوردن نان خشک تشویق می‌کند و از سوی دیگر، پسرانش را از ملک هزار متری بنیاد شهید در سعادت آباد راهی همایش گرگ‌های وال استریت می‌کند، اما چرا نسخه آقایِ پزشکِ سیاستمدارِ ابوالمشاغل برای مردم و پسرانش تا این اندازه متفاوت است و تناقض دارد؟

خبر کوتاه بود، جنجال حضور پسران علی اکبر ولایتی در یک مهمانی در ترکیه با نام همایش گرگ وال استریت! نام همایش برگرفته از فیلمی ساخته «مارتین اسکورسیزی» است که روایتگر زندگی فردی به نام «جردن بلفورت» است که با دوز و کلک و فروختن اموال به دردنخور در بورس به ثروت کلانی دست می‌یابد و ثروتش را صرف مصرف کوکایین و مشروب و دختربازی و … می‌کند. جالب آنکه فرزندان ولایتی در این همایش در کنار جردن بلفورت نشسته بودند تا بیشتر با دیدگاه‌های او آشنا شوند!

حالا شیفتگان «جردن بلفورت» در ترکیه مراسمی برگزار کرده‌اند که یک پای مهم آن فرزندان علی اکبر ولایتی هستند؛ چهره‌هایی آنقدر مهم که حتی در میانه برنامه، مجری از آنها تشکر می‌کند و می‌گوید: «یکی دیگر از مدیران موفق که همیشه در کنار من حضور داشتند و حمایت کردند و از دوستان قدیمی و خیلی خوب من هستند مدیران عامل شرکت سیف بنا هستند که بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکونی در ایران عمدتا در تهران طراحی و ساخته اند، برادران عزیز جناب آقای دکتر محمد ولایتی و دکتر علی اصغر ولایتی را تشویق بفرمایید…»

همایش گرگ وال استریت با حضور پسران علی اکبر ولایتی

همایش سمینار آموزشی مجمع جهانی فروش در ترکیه برای کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها در ایران به دلیل حضور پسران علی اکبر ولایتی مورد توجه قرار گرفت. افرادی که به عنوان برجسازان موفق در این همایش حضور و مورد تقدیر قرار گرفتند. اما پسران جوان علی اکبر ولایتی، که هردو در حوزه طراحی و ساخت و ساز ساختمان فعالیتی در حد و اندازه‌ای دارند که از آن‌ها در ترکیه به عنوان برج‌ساز موفق یاد می‌شود، چگونه به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند؟

۲۶ آذرماه سال جاری، هتل مجلل شانگریلای شهر استانبول در شرایط همه گیری ویروس کرونا، میزبان یک نشست مهم در حوزه کسب و کار، فروش و بازار سرمایه بود که برای اهالی این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اهمیت این همایش نیز به دلیل حضور جردن بلفورت معروف به گرگ وال استریت، فرد موفقی در حوزه بورس و سخنرانی‌های انگیزشی و در کنار آن یک تحلیلگر ایرانی بازار‌های مالی که برای اولین بار برگزار می‌شد. گفته شده در این همایش مجموعه از موفق‌ترین مدیران عامل و مدیران فروش ایران در این همایش گردهم آمده و حضور داشتند.

پس از برگزاری این مراسم، علی جعفری فعال دانشجویی اصولگرا فیلمی از بخشی از این همایش را منتشر کرده و در عنوان آن نوشت: «علی اکبر ولایتی که گفت مردم ایران مقاومت را از یمنی‌ها یاد بگیرند، به جای لباس لنگ بپوشند و نان خشک بخورند.»

یکی از حاضران در این همایش در گفتگو با رویداد‌۲۴ درباره جزئیات این همایش و همچنین حضور پسران ولایتی می‌گوید: پسران ولایتی از دوستان مدیر همایش فرازان هستند، همایش فرازان مجموعه برگزار کننده این همایش در استانبول است و مجری برنامه نیز به همین خاطر در ابتدای این مراسم از آنها به عنوان میهمان ویژه نام برده، آنها نیز از جای خود بلند شدند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

وی در این باره می‌گوید: شب اول مراسم این همایش و پس از برگزاری ضیافت شام با حضور جردن بلفورت، مجری برنامه از میهمانان ویژه این همایش از جمله پسران ولایتی که در کنار بلفورت نشسته بودند، نام برد.

این شرکت کننده درباره حواشی پیش آمده درباره پسران ولایتی نیز گفت: افراد زیادی در این مراسم حضور داشتند اما حساس شدن بر روی نام و حضور پسران ولایتی در این مراسم، به دلیل جایگاه و صحبت‌های پدرشان درباره ماجرای یمن و لنگ بستن ایرانی‌ها بوده که با عملکرد این خانواده منافات دارد. کسی که مردم ایران را به نان خشک خوردن و بستن لنگ تشویق می‌کند، پسرانش جزو سرمایه‌داران این کشور هستند و معلوم نیست از چه امتیازهایی استفاده کرده‌اند. این سوال پیش آمده که در این شرایط اقتصادی پسران ولایتی چگونه به ترکیه سفر کرده‌اند و در یک هتل بسیار لوکس و مجلل حضور دارند و این در حالی است که هزینه شرکت در این مراسم بسیار بالا بوده است.

امپراتوری سیف بنا فرزندان ولایتی

پسران ولایتی به نام‌های علی اصغر و محمد بنیان‌گذاران شرکتی با نام سیف بنا هستند که در شمال و تهران و جنوب به برج سازی و خانه سازی مشغول هستند. از فرزندان علی اکبر ولایتی اطلاعات چندانی در فضای مجازی در دست نیست و تنها چند تصویر و اطلاعات محدودی از آن‌ها وجود دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، محمد ولایتی دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت بازرگانی است و هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت پیمانکاری نفت گاز پتروشیمی (سیف بنا) در حال فعالیت است. دیگر فرزند ولایتی یعنی علی اصغر ولایتی نیز در همین شرکت مشغول به فعالیت است، وی دارای مدرک مهندسی عمران است و به عنوان رئیس هیأت مدیره در سیف بنا فعالیت دارد.

سیف بنا البته یکی از ده‌ها شرکتی است که این خاندان دارند. شرکت‌های «سیف بنا فولاد»، «تدبیر اندیشان عرشیا»، «مهندسین مشاور بینش نیارش اثر» و «پهنه گستر بنا» از جمله شرکت‌هایی است که محمد ولایتی یا صاحب آن است یا در آن عضویت دارد.

البته محمد ولایتی به جز فعالیت برجسازی، فعالیت فرهنگی هم دارد و در شرکت «آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایرانیان» که پدر هم حضور دارد، به عنوان عضو هیات مدیره برای فرهنگ و تمدن و دین ایرانیان تصمیم می‌گیرد!

علی اصغر هم در تمام این شرکت‌ها عضو است و او هم همچون برادر در شرکت «آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایرانیان» به وظیفه سنگین بررسی فرهنگ و دین و تمدن مردم ایران مشغول است!

شرکت‌های محمد ولایتی فرزند علی اکبر ولایتی

شرکت‌های علی اصغر ولایتی فرزند علی اکبر ولایتی

شرکت سیف بنا شرکت اصلی مالی خاندان ولایتی است که تا کنون پروژه‌های بزرگمهر، کوثر الهیه، کاشمر، شقایق ساری و اسلامشهر را اجرا کرده‌اند.

حاشیه‌های واگذاری ملک سعد آباد به ولایتی

حاشیه‌های ولایتی البته مختص به پست‌های فراوان خودش و فرزندانش نیست. ملک او در سعادت آباد قبلا جنجال زیادی ایجاد کرده بود. چندی پیش یکی از خبرنگاران به خاطر فیلمبرداری از آن خانه بازداشت شد!

ظاهرا ملک هزارمتری در منطقه سعد آباد که ولایتی در آن زندگی می کند، در سال‌های نخست پیروزی انقلاب از سوی بنیاد شهید به وی واگذار شده است. علی اکبر ولایتی می گوید به همراه چهار فرزندش که همگی ازدواج کرده‌اند در این خانه زندگی می کند. به این معنا که فرزندان ولایتی از ابتدای زندگی خود از رانتِ سکونت در ملکی متعلق به حکومت پیشین، در یکی از بهترین مناطق تهران و در متراژی به وسعت هزار متر بهره مند بودند.

نکته عجیب آنجا که این ملک شائبه‌های بسیاری هم دارد و ظاهرا پول آن پرداخت نشده است. مهدی کروبی درباره این ملک و چگونگی واگذاری آن به ولایتی گفته «ماجرا از این قرار بود که آقای ولایتی از من خواستند ملکی واقع در سعدآباد به ایشان داده شود، چون ملک متعلق به بنیاد شهید بود، تا آن ملک ایشان گرفته شود. یعنی ملکی که به آقای ولایتی تعلق داشت به بنیاد شهید داده شود و مابه‌التفاوت آن پرداخت شود. بعد از مدتی که معامله انجام شد آقای ولایتی گفتند که من پول کافی ندارم، قرار شد که به‌صورت اقساط این پول را پرداخت کنند. من در حافظه‌ام نیست که ایشان چند قسط داده‌اند، ولی قاعدتا همان مقداری را که می‌گویند پرداخت کرده‌اند. ولی مقداری از پول ایشان مانده بود که امام رحلت کردند، پس از رحلت امام آقای ولایتی نظرشان عوض شد و گویا ظاهرا شبهه کردند در آن اختیارات و احکامی که امام به من داده بود و همینطور معامله‌ای که بنیاد شهید با ایشان انجام داده بود و یک روز آمدند و به من گفتند که من بقیه آن پول را با رهبری حساب می‌کنم لذا آقای ولایتی باقی پول را به ما ندادند و اظهار کردند که خودم می‌روم قضیه را با رهبری حل می‌کنم.»

همایش گرگ وال استریت و پسران ولایتی

واکنش‌ها در فضای مجازی به حضور پسران ولایتی در ترکیه

برای اولین بار، یک خبرنگار اصولگرا فیلمی از حضور پسران ولایتی در همایش گرگ وال استریت در ترکیه را منتشر کرد. این کلیپ با بازخورد فراوانی همراه بود و کاربران نسبت به حضور پسران ولایتی واکنش نشان دادند. یک کاربر دراین باره نوشت: «آقازاده‌های علی اکبر ولایتی در ترکیه به عنوان فعال اقتصادی. باباشون به مردم ایران توصیه کرده مثل مردم یمن مقاومت را یاد بگیرند، لنگ بپوشند و نان خشک بخورند.»

کاربر دیگری نوشته «مردم انتظار دارند آقای علی اکبر ولایتی از معماران اصلی سیاست خارجی ایران و ستایشگر مقاومت مردم ساده‌زیست یمن درباره خبر شرکت پسرانش در نشست گرگ وال استریت در هتل شانگریلای استانبول توضیح دهد تا میزان صداقت و پایبندی وی به بیانات و راهبرد‌های تجویزی‌اش برای ملت اثبات شود.»

کاربر دیگری نوشته «گرگ‌های وال استریت ایران یا پسران ولایتی؟ این آقازاده‌ها الان با شاه هم فالوده نمی‌خورن به خاطر سفره پربرکت انقلاب.»

کاربر دیگری با اشتراک گذاشتن فیلم معرفی پسران ولایتی در همایش گرگ وال استریت استانبول نوشت: «شما را دعوت می‌کنم به دیدن فیلم لنگ بستن و نان خشک خوردن پسران علی اکبر ولایتی.»

آقازاده نظام خارج از کشور

آقازاده‌های مسئولان نظام فقط فرزندان ولایتی نیستند. چندی پیش علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داده که فقط ۳ هزار نفر از دانشجویان تحصیل‌کننده در خارج آقازاده هستند.

این رقم فقط مربوط به اقامت تحصیلی است و رقم حضور فرزندان مسئولان با عنوان تابعیت و اقامت بسیار فراتر از از ۳ هزار نفر است. محمدباقر نوبخت فرزندان مسئولان حکومت در خارج کشور را «سربازان نظام» خوانده که در حال انجام وظیفه برای نظام هستند و «در حال دور زدن تحریم‌ها هستند!» ظاهرا این فقط از توان فرزندان مسئولان نظام بر می‌آید که در آمریکا و انگلستان و فرانسه و دوبی و … چنین فداکاری و جانبازی‌هایی بکنند و این فداکاری‌ها انحصاری در اختیار آنهاست.

خشم مخفی مردم از زندگی لاکچری ژن‌های خوب

چندی پیش فرانس ۲۴ در گزارشی به زندگی سخت مردم ایران پرداخته بود و این موضوع را بررسی کرد که در چنین شرایطی برخی فرزندان مسئولان نظام که شعار «حمایت از پابرهنگان» و «دفاع از مستضعفان» را سر می‌دهند، در چه شرایطی در خارج کشور زندگی لاکچری دارند.

یکی از کسانی که مورد توجه قرار گرفت، رسول طلوعی فرزند سعید طلوعی فرمانده سپاه و شهردار پیشین دو منطقه از تهران است. یک روحانی اصولگرا در تاریخ ۳۱ آگوست تصویری از فرزند سعید طلوعی را در حالی که در کنار یک ببر ژست گرفته بود یا در حال راندن یک کادیلاک بود و مهمانی لوکسی برای فرزند دو ساله‌اش گرفته بود، منتشر کرد. مهدی صدرالساداتی روحانی اصولگرایی که در اینستاگرام مساله آقازاده‌ها را مورد توجه قرار داده، درباره طلوعی نوشت: چطور ممکن است یک پسر ۲۵ ساله به چنین ثروتی دست پیدا کرده باشد؟

اکانت اینستاگرام فرزند طلوعی از زمانی که این روحانی اصولگرا درباره آن افشاگری کرده دی اکتیو شده است. طلوعی از این روحانی به جرم تهمت زدن شکایت کرده و نامه‌ای سرگشاده در رسانه‌های ایران منتشر کرد. این فرمانده سابق سپاه گفته او در حال حاضر دندان‌پزشک است و ماهی ۷۰ میلیون درآمد دارد و این که سوار اتومبیل‌های گران‌قیمت شود عادی است. او گفته ببری که فرزندش با آن عکس گرفته به یکی از دوستان اقوامشان تعلق داشته است.

ساشا سبحانی فرزند سفیر سابق ایران در ونزوئلا نیز صاحب یکی از صفحه‌های اینستاگرام است که تصاویر خود را با زنانی که در دبی و یونان و ترکیه بیکینی پوشیده‌اند یا در در حالی که در بیزینس کلاس هواپیما نشسته منتشر می‌کند. او در پستی که منتشر کرده بود خطاب به ایرانی‌ها گفته بود، چون نمی‌توانند کاری کنند که مانند او ثروتمند شوند به او حسودی می‌کنند و بهتر است بمیرند. او فعلا در حال تبلیغات سایت‌های قمار است.

مورد دیگری که توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده اعضای خانواده آیت الله خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی است. عاطفه و یاسمن اشراقی نوه و نتیجه آیت الله خمینی (عاطفه در انگلیس زندگی می‌کند) به واسطه کیف گران‌قیمتی که در دست می‌گیرند مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. خانواده آیت الله خمینی گفته‌اند این کیف‌ها تقلبی و ارزان قیمت است.
رویداد‌۲۴ :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *