از چمدان های دلار تا مستند فقر و فحشا, محمدجواد اکبرین

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۹

روایتی که محمود الزهار (وزیر خارجه دولت حماس) از دیدارش با قاسم سلیمانی و گرفتنِ چمدان‌های حامل ۲۲میلیون دلار داشته بخشی از ماجراست؛ به گفته‌ی خودِ الزهار، تهران تا پیش از چمدان‌ها، طی ۷ ماه بیش از ١٢٠میلیون دلار به دولت حماس کمک کرده بود.

 فقر و فحشا

فقر و فحشا

‏▫️الزهار قبلش به پاکستان رفته بود و در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از کشته شدن «ابومصعب الزرقاوی» رهبر القاعده در عراق او را یکی از نیروهای «مقاومت» خوانده و گفته بود: با کشته شدن او خللی در مقاومت پدید نمی‌آید. قربان صدقه‌ی القاعده می‌رفتند اما صورتحساب غزه را برای ایران می‌آوردند

‏▫️حسن نصرالله نیز در گفتگوی دیشب با تلویزیون المیادین، به کمک بزرگ سلیمانی به حماس و حزب‌الله اشاره کرد که یک رقمش جبران خسارت و بازسازی خانه‌های آسیب دیده یا ویران شده از جنگ ۳۳روزه بود. نصرالله گفت برای اولین بار می‌گویم حاج قاسم مسئولیت تامین مالی این مبلغ بزرگ را پذیرفت.

‏▫️نصرالله سال ۲۰۰۶ در اختلاف با نخست‌وزیر وقت لبنان (فؤاد السنیوره) گفته بود: مبلغ بازسازی را از پول حلال تامین می‌کنم نه با پول شما. نخست‌وزیر هم جواب داد «چه کسی تو را مسئول حلال و حرام‌شناسیِ پولها کرده؟» یعنی حتی پولِ روکم‌کنی از دولت لبنان هم از جیب مردم ایران پرداخت شد!

‏▫️همه اینها سال ۲۰۰۶ بود که ۲سال قبلش کارگردان محبوب رهبر، مستند «فقر و فحشا» را ساخته بود! جلوی مردم غصه فقر و فحشا را می‌خوردند و پشت سر، صدها میلیون دلار خیرات می‌کردند. نکته مهم اما این بود که بذل و بخشش بیت‌المال نه نیاز به قانون داشت و نه رضایت صاحبانش!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *