بازداشت هماهنگ ۷ شهروند در نقاط مختلف از جمله در دانشگاه خوارزمی

By | ۱۳۹۹-۱۰-۲۲

فرزاد سامانی و صهیب بادروج دو تن از دانشجویان دانشگاه خوارزمی، روز شنبه ۲۰ دی‌ماه توسط نیروهای امنیتی در خوابگاه این دانشگاه در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. همزمان ۵ شهروند دیگر به نام‌های شپول خضری، دریا طالبانی، سالار رهوی، افشین مام احمدی و سیروان نوری توسط نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت شدند.

دانشگاه خوارزمی

بازداشت هماهنگ ۷ شهروند در نقاط مختلف از جمله در دانشگاه خوارزمی

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹، ۲ تن از دانشجویان دانشگاه خوارزمی، توسط نیروهای امنیتی در خوابگاه این دانشگاه در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت دانشجویان بازداشت شده فرزاد سامانی و صهیب بادروج توسط هرانا احراز شده است. بازداشت این شهروندان در خوابگاه دانشگاه در حالی صورت گرفته است که مطابق قانون ورود هرگونه نیروی نظامی و امنیتی به دانشگاه ممنوع است.

به گفته یک منبع مطلع بازداشت این شهروندان توسط حدود ۲۰ تن از ماموران امنیتی در اتاق‌های خود در خوابگاه دانشگاه صورت گرفته است.

همزمان ۵ شهروند دیگر به نام‌های شپول خضری، دریا طالبانی، سالار رهوی، افشین مام احمدی و سیروان نوری توسط نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت شده‌اند.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و نهاد بازداشت کننده این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

از میان این شهروندان فرزاد سامانی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت در دادگاه انقلاب را دارد.

این شهروندان همگی از شهروندان کرد هستند. فرزاد سامانی و صهیب بادروج دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی هستند. شپول خضری، دریا طالبانی، سالار رهوی،  افشین مام احمدی و سیروان نوری نیز شهروندان ساکن مهاباد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *