آیت‌الله معصومی‌تهرانی در مصاحبه با تلویزیون اسرائیل از رژیم ایران خواست به دشمنی خود با اسرائیل پایان دهد

By | ۱۳۹۹-۱۱-۰۷

در اقدامی بی سابقه، آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی در ایران، در گفتگو با یک شبکۀ تلویزیونی اسرائیلی، “شبکه ١٢”، خواستار پایان یافتن خصومت‌های رژیم ایران علیه اسرائیل شد و گفت : “وقت آن رسیده که رژیم ایران به دشمن سازی‌های واهی خود خاتمه دهد.”

آیت‌الله معصومی‌تهرانی

در این مصاحبه روحانی ناراضی در تهران گفته است که او هیچ مسئله ای با دولت اسرائیل ندارد و هیچ ایرانی را ندیده که عقیده‌ای مثبت دربارۀ اسرائیل نداشته باشد.  آیت‌الله معصومی تهرانی اظهارات همیشگی رهبران ایران را مبنی بر نابود کردن دولت اسرائیل به سخره گرفته و گفته است : “فراموش نکنید که از این شعارها نیز رهبر پیشین عراق، صدام حسین، سر می‌داد و امروز از سرنوشت او آگاه هستیم.”

آیت الله معصومی تهرانی از رژیم اسلامی ایران به عنوان یک دیکتاتور که عقاید مخالفان و آزادی بیان را سرکوب می‌کند یاد کرده و افزوده است : “ایرانیان و یهودیان تجربۀ سال‌ها دوستی با یکدیگر را دارند و هیچ ایرانی ندیده است که عقیده‌ای مثبت دربارۀ اسرائیل نداشته باشد.” وی گفته است که سال‌هاست عقاید و انتقادهای خود را دربارۀ حکومت تهران بیان کرده و مردم ایران هیچ مسئله‌ای نه با اسرائیل دارند نه با هیچ دولت دیگر جهان.

آیت الله معصومی تهرانی در جای دیگری از اظهاراتش گفته است که اگر وضعیت جسمانی و سلامتی او اجازه بدهند، او آرزو دارد به اسرائیل سفر کند و در مسجدالاقصی نماز بخواند. وی ابراز امیدواری کرده که دشمنی‌های غیرمنطقی ایران و اسرائیل خاتمه یابد.

آیت‌الله معصومی تهرانی در گفتگو با “شبکۀ ١٢” تلویزیون اسرائیل افزوده است که او از آغاز با انتخاب علی خامنه‌ای به عنوان رهبر حکومت اسلامی ایران مخالف بوده و با شناختی که از او داشته پیش بینی کرده بود که او دین و کشور را یکجا ویران کند و به خاطر اظهار این نظر پنج سال را در زندان سپری کرد. آیت الله معصومی تهرانی سپس افزوده است که مخالفت او با رهبر حکومت اسلامی ایران تا امروز دوام داشته است.

آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی از مدافعان جدایی دین از دولت و حقوق و آزادی های همۀ ادیان ایرانی غیراسلامی و همچنین حق اعتراض مردم ایران علیه رهبران جمهوری اسلامی است. او که خطاط ورزیده ای است دو سال پیش یک نسخه از صحیفۀ عزرا را در کتاب مقدس یهود به خط عبری رونویسی و با تذهیب سنتی مهدی بهمنی به دفتر راو اعظم اسرائیل “هاراو یتسحاک یوسف” اهداء کرد.
رادیو فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *