نامه ۹۸ عضو نظام پزشکی به روحانی / واکسن روسی کرونا غیرموجه و خطرآفرین است

By | ۱۳۹۹-۱۱-۱۳

۹۸ عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خرید واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را از این کشور غیرموجه و خطرآفرین دانستند و سوالاتی را در این زمینه مطرح کردند. در این نامه آمده است: واکسن اسپوتنیکV توسط هیچ یک از منابع معتبر جهانی تایید نشده است و اثربخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است.

واکسن اسپوتنیک روسی

۹۸ عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خرید واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را از این کشور غیرموجه و خطرآفرین دانستند و سوالاتی را در این زمینه مطرح کردند.

۹۸ عضو مجمع عمومی این سازمان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتند:

احتراماً بدینوسیله درخواست ۹۸ نفر از نمایندگان مجمع عمومی نظام پزشکی کشور بعنوان نماینده جامعه پزشکی شهرهای مختلف کشور جهت خرید واکسن مطمئن و معتبر کرونا تقدیم می گردد، مستدعی است اقدام لازم مبذول فرمایید.

در شرایطی که بیماری کرونا خانواده‌های بسیاری را سوگوار کرده و ما را در ماتم همقطاران خود سیاه‌پوش نموده است، خرید این واکسن که تاییدیه های حداقلی جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطر بودن آن در کشور تولیدکننده نیز با ابهام و اعتراض مواجه است را به دلایل زیر غیر موجه و خطرآفرین می‌دانیم و به حکم وظیفه انسانی و شرعی خود خدمت شما یاد آور می‌شویم:

الف: اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت واکسن اسپوتنیک V در دسترس نیست.

ب: واکسن اسپوتنیکV توسط هیچ یک از منابع معتبر جهانی تایید نشده است و اثربخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است.

ج : مدارک و مستندات و دلایل تایید این واکسن در اختیار صاحب‌نظران جامعه پزشکی قرار نگرفته است.

بدیهی است جامعه پزشکی کشور پس از یکسال تلاش، چشم انتظار تدبیر و اقدامی عاجل برای واکسیناسیون سراسری با واکسنی معتبر که روند علمی و معقول تایید و تهیه را طی کرده باشد است و انتظار دارد که با در نظر گرفتن جمیع شرایط نسبت به خریداری بهترین واکسن های موجود دنیا از شرکت های چند ملیتی اقدام گردد.

جامعه پزشکی و مردم ایران هرگونه تعلل،تاخیر، ملاحظه کاری و مسامحه در این زمینه را غیر قابل قبول، نابخشودنی و تحمل ناپذیر می‌داند.

ما اعضای مجمع عمومی سازمان به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی نگرانی خود را نسبت به نحوه انتخاب، تایید و خرید واکسن موسوم به اسپوتنیک V ساخت کشور روسیه اعلام می داریم.»
انتخاب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *