بیانیه هیات دولت درباره شعار ‘مرگ بر روحانی’: هر صبری پایانی دارد

By | ۱۳۹۹-۱۱-۲۵

هیات دولت ایران در واکنش به شعار موتورسواران در اصفهان علیه رئیس‌جمهور، در بیانیه‌ای گفته که در این سال‌های تحریم و ایام جنگ اقتصادی “صبورانه سکوت کرده” و “روایت تحریم” را نگفته است اما هشدار داده که “هر صبری پایانی دارد.”

حسن روحانی

به گفته دولت ایران، این اتفاق‌ها در اصفهان که در بیانیه “رویداد نفرت‌انگیز هتاکی به رئیس‌جمهور” خوانده شده، در زمانی که ایران “نیازمند انسجام برای تامین منافع ملت” است، باعث “چندپارگی و نفرت‌پراکنی” می‌شود.

در بیانیه دولت هشدار داده شده که دولت اتفاق‌های اصفهان را “برای اعاده حق” پیگیری خواهد کرد.

در جریان رژه موتورسواران در اصفهان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ شعار “مرگ بر روحانی” علیه رئیس جمهور ایران سر داده شد.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد گروهی از موتورسوران دیده می شدند که با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان بودند. در آن تصاویر از بلندگو شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” پخش می‌شد و موتورسواران در جواب می‌گفتند “مرگ بر روحانی”.

هیات دولت در حمایت از حسن روحانی، شعارها علیه او را “تطهیر مستمر تحریم‌کنندگان” ایران در سال‌های جنگ اقتصادی خوانده و گفته “اگر قرار بر این است که با فحاشی از تریبون‌ها و مجال دادن آشکار به هتاکان، صورت مسأله برای منافع زودگذر و تبلیغات چندماهه تغییر کند؛ اگر قرار است، دولت دوران جنگ، ناکارآمد قلمداد شود و بانیان ضدایرانی فشار و تحریم، تطهیر شوند؛ دولت دوازدهم هم با قاطعیت اعلام می‌کند که اجازه نخواهد داد روایت‌های مجعول و فرصت طلبی‌های مبتنی بر دروغ، قضاوت عمومی را متاثر سازد. نمی‌توان اجازه داد جای قربانی و جلاد عوض شود.”

در بیانیه هیات دولت همچنین آمده است: “دولت در این دوران سخت شرایط بسیار دشواری داشته چراکه با تعهد به منافع ملی، فرصت روایت تحریم را از خود دریغ کرده و ناچار در غوغای کارگزاران تحریم و هیاهوی کاسبان سیاسی و اقتصادی‌اش، سکوت کرده است اما همه می‌دانند که هر صبری، پایانی دارد. دولت انتخاب کرد که خود در ایام جنگ اقتصادی، صبورانه سکوت کند اما اجازه نمی دهد که «حقیقت» قربانی شود.”

رژه موتورسواران در اصفهان علیه حسن روحانی

منتقدان حسن روحانی عمدتا گروه‌هایی هستند که با سیاست او برای مذاکره با آمریکا و توافق هسته‌ای برجام مخالف بودند. این گروه‌ها خود را پیرو آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران می‌دانند و از سیاست‌های آقای روحانی و دولت او انتقاد دارند.

در سال‌های پیش هم گروه‌هایی از افراد شرکت کننده در راهپیمایی‌های حکومتی همچون راهپیمایی سالگرد انقلاب شعارهایی علیه رئیس جمهور داده بودند.در ماه‌های پایانی دولت حسن روحانی، منتقدانش با زبان تندتری علیه او انتقاد می‌کنند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران آبان ماه امسال انتقادها از رئیس‌جمهوری را “غلط” خواند و گفت هتک حرمت، مخصوصا هتک حرمت مسئولان بالای کشور “حرام” است.

آن زمان مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، خواستار “اعدام” آقای روحانی شده بود.

در تازه‌ترین موارد از این دست، یک روحانی در تلویزیون ایران با به کار بردن اصطلاح “پای منقل”، رئیس‌جمهور ایران را به مصرف تریاک متهم کرد که دولت گفت از تلویزیون شکایت خواهد کرد.

بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *