علی خامنه‌ای: ملت شاداب و سربلند است/  انقلاب اسلامی ملت را از حالت خمودگی به سربلندی تبدیل کرده/ در زمینه معیشت نسبت به قبل انقلاب وضعیت بهتری داریم/  قبل از انقلاب نظام استبدادی حاکم بود

By | ۱۳۹۹-۱۱-۲۹

 علی خامنه‌ای درباره توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های بزرگ گفت “عمل طرف مقابل را ببینیم ما هم عمل خواهیم کرد”.

او در یک سخنرانی که به صورت ویدیویی برای شماری از مردم در آذربایجان شرقی پخش می‌شد، گفت”ما حرف و وعده خوب زیاد شنیدیم اما در عمل نقض شده و ضدش عمل شده است”.
او در این سخنران انتقادات در خصوص مسئله حقوق بشر، موشکی، منطقه‌ای و هسته‌ای را بهانه خواند.
پیش از اظهارات خامنه‌ای، صبح امروز نیز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در نشست امروز هیات دولت گفت “ما اهل لجبازی نیستیم و برای بازگشت به توافق آماده ایم و به محض اینکه ببینیم ۱+۵ به برجام بازگشته ما هم بازخواهیم گشت”.
گزیده از سخنان امروز خامنه‌ای:
* اهمیت راهی که ملت تا امروز طی کرده است بسیار زیاد است. دستاوردهای انقلاب، عظیم و شگفت آور است. انقلاب توانست چهره ایران را از یک کشور عقب مانده علمی و طفیلی قدرت های بزرگ تبدیل کند به کشور آزاد، مستقل، آبرومند، عزیز و برخوردار از موفقیت های علمی در رشته های مهم.
* انقلاب اسلامی ملت را از حالت خمودگی و دنباله رو، خارج کرده و به ملتی سربلند و هدف دار تبدیل کرده است. امروز ملت ما شاداب و سربلند است. امروز هزاران هسته جوان علمی در کشور وجود دارد.
* انقلاب، حکومت ایران را به جمهوری تبدیل کرد و مردم خود انتخاب می کنند حالا ممکن است انتخاب های درستی کنند یا نه ولی قبل از انقلاب نظام حالت استبدادی داشت و مردم کاره ای نبودند.
*  دشمن می بیند انقلاب توقف ندارد و هر روز جلوتر می رود . هرگز پنهان نکرده و نمی کنیم که در بخش هایی عقب ماندگی داریم که خود ما مسئولین مقصریم که باید جبران شود. هرجا انقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی نداشتیم و هرجا غیرانقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی ایجاد شد.
* در زمینه معیشت مردم عقب ماندگی داریم البته نسبت به قبل انقلاب وضعیت بهتری داریم اما آنچه امروز هستیم در شأن انقلاب نیست باید شکاف طبقاتی از بین برود و عدالت برقرار شود.
* ناکامی ها باید جبران شود. مردم نسبت به فساد و فاصله طبقاتی حساس هستند و این نشان می دهد که به آرمان‌های انقلاب پایبند هستند و لذا به فساد اعتراض می کنند. این گرایش مردم را باید تقویت کرد. باید با دستاوردهای خود، ناکامی ها را جبران کنیم. جوانان مبتکر و آماده به کار از دستاوردهای ما هستند که باید به کمک آنها ناکامی ها را رفع کرد.
* انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است که نباید آن را از دست داد. مخالفان جمهوری اسلامی نمی خواهند ملت از این امکان استفاده کند. شور انتخاباتی موجب پس زدن دشمن و ارتقای امنیت کشور می شود. هرچه اقبال مردم در انتخابات بیشتر باشد، اثراتش برای کشور و مردم بیشتر می شود.
دشمنان همواره نزدیک به انتخابات از دخالت و مهندسی می گویند تا مردم را دلسرد کنند. اگر حضور پرشور با انتخاب درست همراه شود که نیروی پرانگیزه انتخاب شود آینده کشور را تامین می کند. علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و بعد انتخاب فرد اصلح است.
جمله ای درباره برجام بگویم. ما حرف و وعده خوب زیاد شنیده ایم که ضد آن عمل شده است. این دفعه فقط عمل ملاک است. این بار با وعده، جمهوری اسلامی قانع نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *