پروانه سلحشوری: وضعیت زنان کشور ما بدتر از عربستان است 

By | ۱۳۹۹-۱۲-۲۳

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس دهم گفت: در سطح جهانی چهار شاخص آموزش، بهداشت و سلامت، برابری اقتصادی و برابری سیاسی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در سطح آموزشی و بهداشتی جوامع مختلف تقریبا نزدیک به هم هستند اما وقتی به شاخص های سیاسی و اقتصادی می رسیم، متأسفانه شاهد هستیم که کشورها تفاوت های چشمگیری با هم پیدا می کنند.

نماینده تهران در مجلس دهم تصریح کرد: متأسفانه بحث سیاست باعث می شود که کشور ما در کشورهای جهان جایگاه خوبی نداشته باشد. متأسفانه در امر سیاسی زنان ما رتبه بسیار پایینی کسب می کنند و حوزه اقتصادی همین طور است. در بین 153 کشور دنیا کشورهایی از ما عقب تر هستند که تقریبا همه درگیر جنگ هستند. یعنی پاکستان، سوریهو عراق جزو کشورهایی هستند که امنیت در آن کشورها برقرار نیست.

وی ادامه داد: موقعی که ما مجلس بودیم عربستان و چاد از ما وضعیت بدتری داشتند و الآن می بینیم که حتی آن کشورها از ما وضعیت بهتری دارند. خود من یک زمانی در مظان اتهام دوستان اصولگرا قرار گرفته بودم که می گفتند چرا شما گفته اید وضعیت زنان کشور ما یک روزی بدتر از عربستان می شودو الآن داریم آن را به عینه می بینیم. حتی در بین کشورهای خاورمیانه ما جزو کشورهای آخر هستیم.

سلحشوری اظهار داشت: از نظر فعالیت سیاسی و اقتصادی ما از تبعیض بسیار زیادی رنج می بریم. ما از بین 153 کشور دنیا دارای رتبه 148 هستیم. در منقطه خودمان هم کشورهای امارات، ترکیه و قطر هم وضعیت بهتری نسبت به ما دارند ولی باز هم نسبت به شاخص های جهانی ضعف دارند. رتبه امارات 120، ترکیه 130، قطر 135 و عربستان 146 است. نشان می دهد که کلا کشورهای خاورمیانه وضعیت مطلوبی ندارند و بدترین وضعیت را در شاخص های برابری جنسیتی به دست می آورند. برای زنان کشور ما خیلی سخت است که متأسفانه چنین رتبه ای را حاصل کرده اند.

منبع: جماران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *