رویارویی اسنوکرباز ایرانی, سهیل واحدی با حریف اسرائیلی در رقابتی جهانی

By | ۱۳۹۹-۱۲-۲۶

در تور جهانی اسنوکر حرفه‌ای ۲۰۲۱ در انگلیس، سهیل واحدی، اسنوکرباز ایرانی در دیدار با ادن شاراو، حریف اسرائیلی به پیروزی ۲ بر ۱ دست یافت. این نخستین مسابقه یک ورزشکار ایرانی مقیم ایران با حریف اسرائیلی در ۴۰ سال اخیر است.

سهیل واحدی از چهره‌های مطرح و شناخته‌شده در صحنه ورزش اسنوکر ایران است. این ورزشکار حرفه‌ای سابقه قهرمانی اسنوکر آسیا در سال ۲۰۱۷ را در فهرست کامیابی‌های خود دارد.

پیروزی تازه سهیل واحدی انتهای سال خورشیدی جاری از جهت سیاسی هم خبرساز شده است.

وی به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی مقیم ایران در طول نزدیک به ۴۰ سال اخیر، در چارچوب یک مسابقه رسمی ورزشی مقابل یک حریف اسرائیلی به میدان رفت.

این اسنوکرباز ایرانی در تور جهانی اسنوکر حرفه‌ای ۲۰۲۱  که با میزبانی انگلیس در حال برگزاری است، در ششمین مسابقه خود به دیدار اسنوکرباز اسرائیلی، ادن شاراو، رفت.

سهیل واحدی در این مسابقه مهیج سرانجام با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل ادن شاراو پیروز شد. وی ولی سرانجام موفق به صعود از گروه E  به مرحله حذفی این رقابت‌ها نشد.

سهیل واحدی در مسابقات تور جهانی اسنوکر حرفه‌ای ۲۰۲۱ در انگلیس در مجموع به ۵ پیروزی و ۲ شکست دست یافت.

گفتنی است که ادن شاراو در پله ۷۶ جدول رده‌بندی اسنوکربازان جهان قرار گرفته است. سهیل واحدی نیز چندین رده پائین‌تر در رتبه ۹۲ جهان جای دارد.

حریف اسرائیلی سهیل واحدی در این مسابقات، تا سال ۲۰۱۸ برای اسکاتلند به میدان می‌رفت.

ادن شاراو اما درسال ۲۰۱۹ تابعیت کشور اسرائیل را گرفت و از آن پس با پرچم اسرائیل در مسابقات به میدان می‌رود. گفته می‌شود ملیت اسرائیلی مادر ادن شاراو، امکان تغییر تابعیت این اسنوکرباز را فراهم کرده است.

فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس عصر روز دوشنبه، ۲۵ اسفند،با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ” سهیل واحدی به مدت ۴ سال است که از ایران خارج شده و با ویزای کار در کشور انگلستان زندگی می‌کند. شرایط عضویت در تور حرفه‌ای‌ها بدین صورت است که افراد به صورت آزاد در آن شرکت می‌کنند و شرکت در تور حرفه‌ای‌ها به منزله خروج از رنکینگ کشوری فدراسیون های ملی است.”

این فدراسیون در ادامه اطلاعیه خود نوشته است که “حاضر شدن واحدی در مقابل حریف خود در مسابقات کشور انگلستان ارتباطی با فدراسیون نداشته و با تصمیم شخصی وی بوده است.”

در سال‌های اخیر رویکرد جمهوری اسلامی در ممنوع‌کردن رقابت بازیکنان و تیم‌های ورزشی ایران در برابر رقیبانشان از اسرائیل با مخالفت‌ها و اعتراض‌هایی در داخل و نیز با سخت‌گیری‌ها و تصمیمات فدراسیون‌های بین‌المللی علیه ایران همراه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *