ایران یک پایگاه نظامی و یک ژنرال ارشد آمریکایی را تهدید کرده است

By | ۱۴۰۰-۰۱-۰۲

به گفته دو مقام اطلاعاتی آمریکا، ایران پایگاه نظامی فورت مک‌نایر در واشنگتن و معاون فرماندهی این پایگاه را تهدید کرده است. آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات نیروی قدس سپاه پاسداران را در این زمینه شنود کرده است.

دو مقام اطلاعاتی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند، آژانس امنیت ملی آمریکا در ماه ژانویه سال جاری مکالمات اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را در مورد حمله به پایگاه فورت مک‌نایر در واشنگتن را شنود کرده است.

آسوشیتدپرس طی گزارشی در اول فروردین‌ماه نوشت که این حمله قرار بوده است همانند حمله به ناوشکن “یواس‌اس کول” آمریکا در بندر عدن باشد که در اکتبر ۲۰۰۰ با برخورد یک قایق کوچک حامل مواد منفجره هدف سوءقصد قرار گرفت. در این حمله ۱۷ نظامی آمریکایی کشته شدند.

دو منبع آسوشیتدپرس که نمی‌خواسته‌اند نام‌شان فاش شود گفته‌اند که آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین از تهدیدهای سپاه پاسداران علیه ژنرال جوزف مارتین مطلع شده است. سپاه پاسداران قصد داشته این پایگاه مستقر در واشنگتن را زیر نظر گیرد و با نفوذ در آن ژنرال جوزف م. مارتین، معاون فرمانده پایگاه را به قتل برسانند. این پایگاه، یکی از قدیمی‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکاست و ژنرال یادشده در آن سکونت دارد.

در پی شنود مکالمات سپاه پاسداران، مقامات آمریکا تدابیر امنیتی در اطراف این پایگاه را تشدید کردند.

مسئولان شهر اما مخالف یک طرح ارتش برای ایجاد منطقه حائل ۷۵ تا ۱۵۰ متری حاشیه رودخانه “واشینگتن چنل” بوده‌اند. در صورت اجرای این طرح دسترسی عمومی به نیمی از رودخانه ممنوع اعلام می‌شده است.

تاکنون پنتاگون، شورای امنیت ملی و آژانس امنیت ملی به پرسش‌های آسوشیتدپرس در این زمینه واکنش نشان نداده‌اند.

در پی مخالفت مسئولان شهری واشنگتن در مورد گسترش منطقه حائل در حاشیه رودخانه، مقامات ارتش اطلاعات محدودی در مورد تهدیدها علیه این پایگاه در اختیار آنها گذاردند.

ژنرال عمر جونز، فرمانده نیروهای نظامی ایالت واشنگتن در ماه ژانویه در یک جلسه مجازی از تهدیدهای “معتبر و ویژه” علیه ژنرال‌های بلندپایه ساکن این پایگاه سخن گفت. او در مورد تهدید امنیتی ویژه، به فردی اشاره کرد که شناکنان با گذر از رودخانه خود را به پایگاه رسانده و سپس دستگیر شده است.

دو مقام اطلاعاتی به آسوشیتدپرس گفته‌اند که مکالمات شنودشده مربوط به نیروی قدس سپاه پاسداران و در رابطه با انتقام‌جویی از کشته شدن قاسم سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ در بغداد بوده است.

دو منبع اطلاعاتی می‌گویند، فرماندهان نظامی در ایران از نتایج حمله انتقام‌جویانه موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق رضایت ندارند. در این حمله هیچ‌یک از نیروهای نظامی آمریکا کشته نشد، اما ده‌ها نفر دچار ضربه مغزی شدند. در ادامه گفته شده که حال این فرماندهان خواستار اقدام انتقام‌جویانه شدیدتری هستند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *