دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی محمود صادقی را تهدید کرد

By | ۱۴۰۰-۰۱-۱۶

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی:

علی شمخانی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

روز گذشته ویدیویی از گفتگوی آقای محمود صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که وی در آن با ارائه توضیحاتی در خصوص وقایع تلخ آبان ماه سال ۹۸، اظهارات غیر واقعی وبی اساسی را به دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نسبت داده است که تماما کذب و عاری از واقعیت می‌باشد.

دریابان شمخانی علی رغم حضور و سخنرانی در صحن مجلس و همچنین برگزاری جلسات مختلف با شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای پیرامون وقایع آبان‌ماه سال ۹۸،هیچگونه گفتگوی دوجانبه با آقای صادقی نداشته‌اند.

با توجه به اظهارات مشابه از سوی آقای صادقی در موضوعات مختلف که عمدتا بدون ارائه هرگونه مستند قابل دفاع مطرح شده، سوء نیت نامبرده از بیان موضوعاتی از این دست محرز است.

صحبت‌های غیر واقعی اخیر نامبرده صرف‌نظر از اهداف سیاسی آن، به طور قطع دارای پیامدهای کلان امنیتی برای کشور بوده و قابل اغماض نمی‌باشد لذا موضوع، برای روشن شدن ابعاد و قصد و نیت وی از این اظهارات از طریق مراجع قضایی ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

محمود صادقی، عضو پیشین مجلس در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده گفته است: در کمیسیون‌هایی که به (اعتراضات آبان۹۸) رسیدگی شد، پرسیدیم آیا اثری از گروهک‌های اپوزیسیون بود؟ گفتند نه، همه مردم بودند.

او همچنین افزود به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت خامنه ای گفته است معترضان مردم هستند و نباید با آنها برخورد سخت شود.

در این ویدئو محمود صادقی می‌گوید در جریان وقایع آبان ۹۸ به علی شمخانی گفته است که مردم در خیابان هستند،‌ «دارند مردم را در خیابان‌ها می کشند» و از او پرسیده است که «اگر مردم به خانه نروند و در خیابان بایستند، می‌خواهید چه کنید» و شمخانی جواب داده «ولو بلغ ما بلغ [برای اتمام حجت] ما می‌زنیم».

پاسدار شمخانی امروز در یک واکنش هراس‌آلود گفت: صحبت‌های غیرواقعی نامبرده به طور قطع دارای پیامدهای کلان امنیتی برای کشور بوده و قابل اغماض نیست لذا موضوع، برای روشن شدن ابعاد و قصد و نیت وی از این اظهارات از طریق مراجع قضایی ذیصلاح پیگیری خواهد شد.”

پاسدار شمخانی پیش از این هم مسئولیت قتل معترضان در آبان ۹۸ را متوجه افرادی که به گفته او «معاندین» بوده‌اند، کرده بود و گفته بود که در این اعتراض‌ها «کشته‌سازی» صورت گرفته است.

سخنان محمود صادقی نماینده سابق مجلس(درباره کشتار آبان ۹۸):

🗣من به آقای شمخانی اون روز گفتم آقا مردم‌ هستن اینا

🗣دارن می‌کشن مردم را تو خیابونا، چه کار می‌کنید؟

🗣اگر مردم نرفتن و وایسادن می‌خواهید همه‌ی مردم را بکشید؟

🗣شمخانی به من گفت: ولو بلغ ما بلغ
ما می‌زنیم..!

همان شمخانی که بعد از کشتار مردم خانه به خانه رفته و از خانواده ها دلجویی میکرد و می گفت کشتار عمدی نبوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *