کشتی اسرائیلی «هایپریون» در نزدیکی سواحل امارات هدف قرار گرفت

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۵

-رسانه‌های اسرائیلی و عربی گزارش دادند که این کشتی توسط موشک یا احتمالاً پهپادهای ایرانی مورد اصابت قرار گرفته است.

کشتی هایپریون در کنار یک یدکش

یک کشتی تجاری اسرائیلی با نام «هایپریون» سه‌شنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) در دریای عمان نزدیک سواحل بندر الفجیره امارات هدف موشک قرار گرفت؛ برخی منابع می‌گویند موشک‌ها مربوط به ایران هستند.

کشتی هایپریون حامل اتومبیل و وسایل نقلیه بوده و با پرچم باهاما حرکت می‌کرده است و متعلق به یک شرکت اسرائیلی به نام «PCC» است.

رسانه‌های اسرائیلی و عربی گزارش دادند که این کشتی توسط موشک یا احتمالاً پهپادهای ایرانی مورد اصابت قرار گرفته است.  ارتش اسرائیل از اظهار نظر در مورد گزارش‌ها تا کنون خودداری کرده است.

این حمله پس از انفجار مهیب در تأسیسات اتمی نطنز اتفاق افتاد که رژیم ایران می‌گوید «اقدام ترویستی» و «جنایت جنگی» از سوی اسرائیل بوده و خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که انفجار نطنز سانتریفیوژهای این تأسیسات را از کار انداخته است.

یک هفته پیش از این کشتی «ساویز» متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریای سرخ هدف قرار گرفت. مقامات و رسانه‌های جمهوری اسلامی این حمله را نیز به اسرائیل نسبت دادند و برخی هم گفتند بعید نیست اقدامی از سوی سعودی‌ها باشد.

گفته می‌شود این کشتی توسط مین‌های مغناطیسی و شاید «راکت» در دریای سرخ هدف قرار گرفت.

امیر مقدم مدیر پیشین روابط عمومی و رابط پارلمانی معاونت اجرایی دولت یازدهم که اکنون در فرانسه ساکن است در گفتگو با کیهان لندن عنوان کرده بود «این کشتی در زمینه پشتیبانی و تدارکات تروریسم، جاسوسی دریایی، حمله به کشتی‌های تجاری غربی، انتقال تجهیزات ممنوعه و پهپاد به یمن، پشتیبانی حوثی‌‌ها و هدف قراردادن منافع عربستان فعال است و از دیگر ماموریت‌های ساویز پشتیبانی کشتی‌هایی است که بین ایران و ونزوئلا تردد می‌کنند و حامل پهپاد هستند و در واقع عملیات رساندن پهپاد از این  کشتی‌ها به حوثی‌ها را تسهیل می‌‌کند.»
کیهان لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *