عراقی‌ها و مردان رکورددار سفر به ایران

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۶

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران سالنامه آماری ۹۸ که مربوط به پیش از شیوع ویروس کرونا می‌شود را منتشر کرد. بر این اساس، در این سال بیش از ۸ میلیون نفر وارد ایران شده‌اند که بیشتر آن‌ها مرد بوده‌اند.

بر اساس سالنامه آماری ۹۸ که اخیرا توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، تعداد مسافران ورودی در سال ۹۸ به کشور هشت میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۰ نفر اعلام شده است. این گزارش همه این افراد را در شمار “گردشگر” قرار داده است.

مردان بیشترین مسافران وارد شده به ایران از لحاظ جنسیتی را تشکیل می‌دهند

طبق این گزارش، هفت میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۰ مسافر در این سال “بدون ویزا” وارد ایران شده‌اند و فقط ۴۲۲ هزار و ۸۱۸ نفر “ویزای گردشگری” گرفته‌اند.

یکی از نکات قابل توجه در این گزارش افت ۵۷ درصدی ورود گردشگران خارجی با ویزای زیارتی است. در سال ۹۷ بیش از یک میلیون و ۶۸۵ هزار نفر با ویزای زیارتی وارد ایران شدند که این میزان در سال ۹۸ بیش از ۷۱۱ هزار نفر کاهش یافت.

عراقی‌ها رکورددار سفر به ایران

در سال ۹۸ بیشترین سفرها به ایران از کشورهای همسایه بوده و عراقی‌ها با دست کم ۳ میلیون و ۱۶۵ هزار نفر همچون سال‌های پیش رکورددار بوده‌اند.

پس از عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، عمان، بحرین، کویت، هندوستان، چین، گرجستان، روسیه، لبنان، عربستان، آلمان، ایتالیا، امارات و فرانسه به ترتیب بیشترین تعداد مسافر را به ایران داشته‌اند.

شمار سفر گردشگران اروپایی به ایران در سال ۹۸ نسبت به قبل از آن منفی بوده است. برای مثال از آلمان ۳۹ هزار و ۵۵۷ نفر در سال ۹۷ به ایران مسافرت کرده‌اند که این میزان در سال ۹۸ کاهش یافته و به ۲۶ هزار و ۷۰۶ نفر رسیده است.

مردها بیشتر به ایران سفر می‌کنند

بیشترین ورود به ایران در سال ۹۸ از مرزهای زمینی بوده است. شمار مسافران ورودی در این سال بالغ بر هفت میلیون و ۳۵۵ هزار و ۸۱۴ نفر ثبت شده است.

تعداد گردشگران خارجی واردشده به ایران به تفکیک جنسیت نشان می‌دهد که در سال ۹۸ باز هم بر شمار مردانی که تنها به ایران سفر می‌کنند افزوده شده است. در این سال این شمار به شش میلیون و یک هزار و ۶۷۳ نفر رسیده است. در مقابل دو میلیون و ۸۲۹ هزار و ۸۶۴ نفر زن بوده‌اند.

انتظار می‌رفت در سال ۹۹ شمار گردشگران در ایران افزایش یافته و به ۱۰ میلیون نفر برسد که با شیوع ویروس کرونا روند گردشگری و مسافرت در ایران و سراسر دنیا متوقف شد.
دویچه وله :

One thought on “عراقی‌ها و مردان رکورددار سفر به ایران

  1. ضرابیان

    چرا مردان به تنهائی بخصوص عراقی ها تمایل به سفر به ایران را دارند ؟ علت چیست ؟ بهتر است سید احمد علم الهدی در این مورد اطلاعات لازم را بعرض ملت بی پناه و آزرده خاطر ایران برساند تا مردم متوجه این مسافرت های مشکوک مردان مجرد بخصوص عراقی ها بشوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *