قهرمانی کشتی فرنگی ایران در آسیا با ۴ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز 

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۶

در پایان مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی ۲۰۲۱ آسیا در قزاقستان، تیم ملی ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ نشان برنز و مجموعا ۱۹۴ امتیاز، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

۳۱مین دور از رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی آسیا به مدت ۲ روز، تا روز ۲۵ فروردین با میزبانی شهر آلماتی در کشور قزاقستان برگزار شد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران

تیم ملی ایران در پایان این مسابقات با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۳ نشان برنز و کسب ۱۹۴ امتیاز، مهارت و قابلیت‌های خود به نمایش گذاشت و سرانجام مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، کشتی‌گیر تیم ملی ایران مهدی بالی، در مسابقه فینال مقابل سئونگ جون کیم از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر ۵ برنده شد و به مدال طلا رسید.

ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد، در دیدار نهایی مقابل آدیوس سلطانگالی از قزاقستان که دارنده مدال برنز جهان است، با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، ملی‌پوش ایران حسین اسدی، در دیدار رده‌بندی با حساب ۹ بر صفر آشو از هندوستان را شکست داد و مدال برنز را تصاحب کرد.

در دیدار رده بندی وزن ۷۲ کیلوگرم، کشتی‌گیر فرنگی‌کار تیم ملی ایران امین کاویانی نژاد با نتیجه ۲ بر ۱ محمود بخشیلوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

تنها رده وزنی که تیم ملی ایران در آن موفق به کسب مدال نشد، وزن ۸۲ کیلوگرم بود. مهدی ابراهیمی، ملی‌پوش ایران در این وزن در پایان ناکام ماند.

۳ مدال طلا، ۱ نقره، ۱ نشان برنز برای ایران در روز نخست

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی، برنده مدال طلای امیدهای جهان در سال ۲۰۱۹، در دیدار فینال با سلطان آستولی از قزاقستان در حالیکه با نتیجه ۳ بر صفر جلو بود، دو بار تسلیم “فن کمر” حریف شد و با نتیجه و ۸ بر ۳ عقب افتاد. این کشتی‌گیر در ادامه مسابقه متحمل ضربه فنی شد و سرانجام به مدال نقره رضایت داد.

پویا دادمرز، نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در وزن ۵۵ کیلوگرم، در مسابقه رده‌بندی در مقابل عزیزاف از تاجیکستان قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروز شد. او با این کامیابی مدال برنز آسیا را به خود اختصاص داد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، پژمان پشتام، دارنده مدال نقره ۲۰۲۰ آسیا، در دیدار فینال این رقابت‌ها به علت غیبت حریف در میدان، بدون انجام مسابقه پیروز شد و مدال طلا را تصاحب کرد.

در رده وزنی ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در دیدار فینال در برابر آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان با نتیجه ۳ بر ۱ به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

در فینال مسابقات در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، علی اکبر یوسفی که عنوان‌های قهرمانی جوانان و امیدهای جهان در سال ۲۰۱۹ را در فهرست کامیابی‌های خود دارد، مقابل الیم خان سیزدیکوف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر ۱ برنده شد و به مدال طلا دست یافت.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *