به‌خاطر کمبود برق، استفاده از کولر گازی در اداره‌های ایران ممنوع شد 

By | ۱۴۰۰-۰۲-۱۴

وزارت نیرو استفاده از کولرهای گازی را در تمامی دستگاه‌ها و اداره‌های تهران ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین پوریا، مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع برق تهران روز دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت گفته است که بنا بر ابلاغیه وزارت نیرو، تمامی دستگاه‌های اجرایی، حداکثر تا ۵۰ درصد مدت مشابه سال گذشته، مجاز به مصرف برق هستند و برای جلوگیری از افزایش بار شبکه توزیع برق پایتخت در ساعات اوج بار، استفاده از کولرهای گازی در این بخش‌ها ممنوع است.

رامین پوریا «کاهش شدید منابع آبی و ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا و لزوم تأمین برق بیمارستان‌ها» را دلیل کمبود برق دانسته است.

غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر اوایل اردیبهشت‌ماه گفت که علاوه بر موارد یادشده بالا، «استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز هم موجب شده تا امسال، تراز تولید و مصرف برق به‌هم خورده و منفی شود».

پیش از این در پی قطع گسترده برق در چند کلان‌شهر ایران در هفته پایانی دی‌ماه گذشته، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تهران استخراج رمزارز و به‌ویژه بیت‌کوین را دلیل قطع برق عنوان کرده بود.

محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، گفته است ایران تأسیسات نیروگاهی کافی دارد اما «مسئله این است که نیروگاه‌ها برای تولید برق نیاز به سوخت دارند».

ادعای ناتوانی از تأمین گاز کافی برای نیروگاه‌های کشور در شرایطی مطرح می‌شود که ایران پس از روسیه بیشترین منابع گاز طبیعی در جهان را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *