سیلاب در هفت استان ایران؛ مرگ۹ تن در شبانه‌روز گذشته

By | ۱۴۰۰-۰۲-۱۴

بارندگی‌‌های شدید در شهرهای ایران با آب‌‌ گرفتگی و وقوع سیل در هفت استان، مفقود شدن شهروندان و آسیب‌های جانی و مالی همراه شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۹تن جان باخته‌اند که ۶ نفرشان از کارکنان اداره برق کرمان هستند.

بارش‌های بهاری مداوم، استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان،اصفهان و یزد را درگیر سیل و آبگرفتگی کرده است. علاوه بر آسیب دیدن خانه‌ها، خودروها و جاده‌ها،  طی ۲۴ ساعت گذشته، شماری از شهروندان در استان‌های یاد شده مفقود شده‌اند.

مدیر عامل هلال احمر یزد  نیز گفته است که سیلاب در محور چوپانان – اردکان، چندین خودروی سواری را با خود برده و عوامل امدادی اورژانس توانسته‌اند ۹ سرنشین را در سیلاب را نجات دهند.

خبرگزاری ایسنا می‌نویسد: «آب دو خودروی پژو و پراید را برده و سرنشینان آنها ناپدید شده‌اند.»

چند شهر در استان کرمان از جمله گلباف، ماهان، شهداد و کرمان، شاهد سیلاب شدید بوده‌اند و در جریان سیل، شش همکار اداره برق گلباف کرمان در جریان کمک رسانی به مناطق سیل‌زده کرمان جان خود را از دست داده‌اند. این گروه روز دوشنبه برای اتصال برق روستاهای آسیب دیده به محل اعزام شده بود اما کسی از آنها خبر نداشت.

اجساد این کارکنان در منطقه هرمک گلباف پیدا شده است. مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان گفته که دو تیم امداد و هوایی با کمک بالگرد و سگ‌های زنده‌یاب در محل حادثه حضور داشته‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی ساژمان اورژانس ایران اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ نفر بر اثر حوادث جوی مصدوم شده‌اند. ۲ نفر از مجروحان بر اثر اصابت رعد و برق مجروح شده‌اند.

خالدی افزوده که تعداد قربانیان ۹ نفر است؛ شش نفر در گلباف کرمان و سه نفر در اردکان جان باخته‌اند.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران از امدادرسانی به ۱۴۸ شهروند گرفتار در سیل خبر داده است. او اعلام کرده که کمک‌ها شامل تخلیه آب از خانه‌ها و بیرون آوردن خودروها و توزیع غذا، پتو و چادر بین سیل‌زدگان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *