سایت «نشنال» بر اساس تصاویر ماهواره‌ای: احداث هفت سیلوی موشکی در جنوب ایران که ریاض را نشانه گرفته‌اند

By | ۱۴۰۰-۰۲-۱۷

تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط انستیتوی بین‌المللی مطالعات استراتژیک نشان می‌دهد که هفت سیلوی ویژه نگهداری موشک‌های پیشرفته در جنوب ایران احداث شده است.

سایت «نشنال» که این تصاویر را منتشر کرده است، در گزارشی می‌گوید این سیلوها در ناحیه‌ کوهپایه‌ای حاجی آباد ساخته شده است و این مایه نگرانی پایگاه‌های نظامی در عربستان سعودی و بحرین خواهد بود.

در این گزارش آمده است که در حاجی آباد دست‌کم ۱۴ فروند از تازه‌ترین نمونه‌های موشک‌های ذوالفقار و دزفول با دقت حدود ۱۰ متر (خطای کمتر از ده متر) و توانایی حمل کلاهک ۳۵۰ کیلوگرمی، روی سکوی پرتاب مستقر شده‌اند، و احتمالاً ده‌ها فروند موشک‌ دیگر نیز در انبارهای این پایگاه نگهداری می‌شود.

یک کارشناس انستیتوی بین‌المللی مطالعات استراتژیک گفت که جهت این موشک‌ها به سمت عربستان سعودی و احتمالا ریاض و چند پایگاه نظامی، از جمله یک پایگاه لجستیکی نیروی هوایی ایالات متحده، است.

تلویزیون حکومتی ایران پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، روز دوشنبه ۲۵ اسفند در یک شهر موشکی حاضر شدند. اگرچه محل این شهر موشکی اعلام نشد، اما در تصاویر مشخص است که یک مکان زیرزمینی است و در بخشی از آن پرچم‌های اسرائیل و آمریکا روی زمین نقش بسته است. همچنین تصاویری از قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده در کنار تجهیزات نظامی دیده می‌شود.
صدای آمریکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *