کانون صنفی معلمان ایران حمله نیروهای امنیتی به تجمع دانش‌آموزان را محکوم کرد

By | ۱۴۰۰-۰۲-۲۰

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) با انتشار بیانیه‌ای حمله نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی به تجمع مسالمت‌آمیز دانش‌آموزان در اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات پایان سال را محکوم کرد.

در بیانیه این کانون آمده است: «اعمال خشونت با اسپری فلفل، باتوم، ایجاد ترس و دستگیری برای دانش‌آموزان و نوجوانانی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند حیرت‌آور و به دور از رفتارهای انسانی و مدنی است.»

کانون صنفی معلمان ایران با تاکید بر اینکه چنین برخوردی بیش از هر چیز «حاکی از ضعف مدیریت و بی‌تدبیری مسئولان» است، گفته است که این مسئولان «به جای آموزش عملی مدارا، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، به دانش‌آموزان رفتار خشن و زورگویی را که جامعه کنونی ما آسیب‌های فراوانی از آن دیده است و می‌بیند آموزش می‌دهند».

شماری از دانش‌آموزان شهرهای مختلف ایران در هفته‌های اخیر تجمعاتی اعتراضی علیه برگزاری حضوری آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم برگزار کردند که در برخی شهرها با خشونت ماموران امنیتی روبه‌رو شد.

با وجود این اعتراض‌ها، علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز شنبه اعلام کرد امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به شکل حضوری برگزار می‌شود.

پیشتر انجمن‌های صنفی فرهنگیان یزد، خراسان شمالی،‌ سقز و زیویه نیز برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس را «رذیلانه» خوانده و خواستار برخورد قضایی با آن شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *