چند روزنامه‌نگار تهدید شدن خود را تایید کردند؛ ممنوعیت انتقاد از ابراهیم رئیسی

By | ۱۴۰۰-۰۲-۳۱

تعدادی از روزنامه‌نگاران تهدید به برخورد در صورت انتقاد از ابراهیم رئیسی و همچنین احضار به دادسرای فرهنگ و رسانه را تایید کردند.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره تهدید تعدادی از روزنامه‌نگاران از طرف مقام‌های قضایی و نظامی همچنین احضار برخی از آنان منتشر شده بود.

در تازه‌ترین مورد، هرمز شریفیان، روزنامه‌نگار، در توییتر تایید کرد که  از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه تهدید و به او اعلام شده در صورت ادامه انتقاد از رئیسی  باید منتظر احضاریه‌های قضایی باشد.

سجاد عابدی، روزنامه‌نگار، نیز تایید کرد که احضار شده و در این جلسه «پروتکل‌های انتخاباتی و اخلاق رسانه‌ای  پیرامون عدم تخریب نامزدها و تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات» به او «یادآوری» شده است.

احسان بداغی، روزنامه‌نگار، نیز روز ۳۰ اردیبهشت در توییتر نوشته بود که سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه با او تماس گرفته و با برخورد «بسیار مودبانه» درباره «رعایت قانون در نوشته‌های انتخاباتی» تذکر داده است.

حسین رزاق، فعال رسانه‌ای، نیز در توییتر از تهدید به برخورد در صورت سخن گفتن علیه رئیسی خبر داده بود.

در روزهای گذشته همچنین از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و پلیس امنیت و پلیس فتا در تماس‌هایی از فعالان رسانه‌ای خواسته شده که هیچ مطلبی درباره نقد ابراهیم رئیسی منتشر نکنند.

یکی از این فعالان فضای مجازی به «زیتون» گفت که حتی پیش از انتشار مطلبی در این باره از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه تهدید شده و در پاسخ به این که «من تاکنون مطلبی منتشر نکرده‌ام»، به او گفته شده «برای پیشگیری» تماس گرفته‌ایم.

بر اساس این گزارش، برخی از فعالان رسانه‌ای نیز به دلیل سخنانشان در کلاب‌هاوس از سوی نهادهای امنیتی مورد فشار قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *