نان ۵۰درصد گران شد/ رئیس اتحادیه فروشندگان نان‌های سنگک: نانوا‌ها هم باید برای خانوده خود گوشت بخرند

By | ۱۴۰۰-۰۳-۰۴

در حالی قیمت جدید نان هنوز مصوب و ابلاغ نشده که شمار زیادی از نانوایی‌ها خودسرانه حداقل ۵۰ درصد قیمت نان را به اسم نان ویژه و دو رو کنجد افزایش دادند، البته نانوایی‌ها برای این تخلفات خود توجیهاتی هم دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت نان و گران فروشی نان در ماه های گذشته و حتی سال گذشته وجود داشته است و بسیاری از نانوایان با دور زدن قیمت مصوب نان از طرق مختلف مانند نان بزرگ، ویژه، پرکنجد، دورو کنجد و سبزی دار نرخ های دولت را دور زده اند به طوری که حتی این نان ها تا سه برابر قیمت اصلی خود به فروش می رسد؛ اما شوری قیمت نان زمانی درآمد که برخی از نانوایی ها، در کنار این نان های ویژه، نان های عادی را به قیمت مصوب خود نفروختند.

البته در صورتی که بخواهیم به موضوع از زاویه دید ناوایی ها نگاه کنیم شرایط کاملا متفاوت می شود و آنها مدعی هستند که پخت نان با قیمت های موجود دیگر برای آنها توجیه اقتصادی ندارد و قیمت نان باید ۵۰ در صد افزایش یابد، در غیر این صورت نمی توان نان به دست مردم رساند.

نانواها نیز باید برای خانوده خود گوشت بخرند

اصغر پابرجا رئیس اتحادیه فروشندگان نان‌های سنگک در این ارتباط گفت: قیمت مصوب نان فرقی نکرده است اما باید توجه کرد که دو سال نانوایان نرخ جدید نگرفته اند و این امر باعث شده است که دخل و خرج نانوایی ها نچرخد و نتوانند مغازه های خود را بگردانند.

وی با بیان اینکه نرخ فعلی نان غیر اقتصادی است افزود: در این شرایط نانوایی ها چگونه می توانند دستمزد کارگرهای خود را بپردازند و پول خرید آرد ندارند؛ نانواها با این قیمت نان نمی‌توانند زندگی خود را ا داره کنند، اجاره مغازه را بدهند و برای خانواده خود گوشت بخرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *