یادداشت یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه تهران در مورد تحصیلات رییسی

By | ۱۴۰۰-۰۳-۱۶

امروز با مطرح شدن شش کلاس سواد در مناظرات انتخاباتی بحث مدرک ایشان مورد واکاوی قرار گرفت.در مورد تحصیلات حوزوی ایشان شرط انصاف آن است افرادی که مشغول تحصیل در حوزه ها هستند به آن بپردازند اما در مورد تحصیلات دانشگاهی ایشان ذکر چند مورد خالی از لطف نیست.

از تهمت به خدا پناه میبریم و فرض میکنیم ایشان با جدیت تحصیل کرده و مدارک ارشد و دکترا را دریافت نموده اند اما:

اولا دانشگاه محل تحصیل دانشگاه شهید مطهری است.این دانشگاه یک دانشگاه حوزوی است که به صورت غیرمتمرکز دانشجو میپذیرد به بیان دیگر مصاحبه نیز دارد و می تواند هر کسی را در مصاحبه قبول یا رد کند.

ثانیا این دانشگاه در رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها هیچ جایگاهی ندارد و حتی در مقابل بهترین دانشگاه های ایران مانند دانشگاه تهران و شریف حرفی برای گفتن ندارد چه برسد به دانشگاه های معتبر جهان.

ثالثا رشته ای که ایشان در آن مدرک دکترا ارائه داده اند در دانشگاه تهران وبسیاری دانشگاه های معتبر دیگر هم ارایه می شود که دانشگاه های حکومتی هم نیستند اما مسلما رتبه کنکور بسیار بهتری می خواسته اند.

مورد چهارم اینکه در هیچ رزومه ای از ایشان مشخص نشده دیپلم و کارشناسی ایشان در چه رشته هایی و از چه مدرسه و دانشگاهی است.چرا که برخی برای کسب مدارک ارشد و دکترا تحصیلات حوزوی به عنوان معادل کارشناسی و دیپلم ارایه می دهند که در هیج جای دنیا جز ایران این کار پذیرفته نیست.

مورد پنجم اینکه رشته تحصیلی ایشان فقه و حقوق بوده است.این رشته در علوم انسانی طرفدار چندانی ندارد و رشته ای مجزای از حقوق است که پرطرفدارترین رشته علوم انسانی در تمام دنیاست.تحصیل کردگان حقوق در ایران در حدود نود درصد قانون میخوانند و تحصیل کردگان فقه وحقوق نود درصد مطالبشان فقهی است و ده درصد قوانین کشور.در نتیجه برای قبولی رشته ای مانند فقه و حقوق آن هم در دانشگاه شهید مطهری و خصوصا برای فرد ذی نفوذی چون جناب رییسی نمی توان هنر خاصی دید.

حال در نهایت باید پرسید مدرک دکترای فقه و حقوق از دانشگاه شهید مطهری آیا در خارج ایران ذره ای اعتبار دارد یا ایشان از نظر تحصیلی همان شش کلاس سواد محسوب خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *