احمدی‌نژاد: بالاترین مسئول مقابله با اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود

By | ۱۴۰۰-۰۳-۲۲

به‌دنبال افشاگری رئیس پیشین موساد درباره اشراف اطلاعاتی اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای ویدئویی گفت که بالاترین مسئول مقابله با جاسوسان اسرائیل در وزارت اطلاعات، «خودش جاسوس اسرائیل بود».

رئیس جمهوری پیشین ایران با اشاره به نفوذ اسرائیل در رده‌های بالای حکومت، به‌ویژه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی افزود در همین موضوع «سرقت اسناد سازمان فضایی» هم سناریو نوشتند که سرقت را عادی جلوه بدهند و بگویند گاوصندوق باز نشده و سندی نرفته است تا «عوامل جاسوس محفوظ بمانند و خط نفوذ را حفظ کنند».

به‌گفته او، اگر اسرائیل قادر به انجام عملیات پیچیده در ایران است و مهم‌ترین اسناد هسته‌ای و فضایی را از مراکز حساس می‌رباید، به‌دلیل همین نفوذ گسترده و حضور شبکه‌ای از عوامل جاسوسی است که معرفی آن‌ها مسکوت مانده است.

این سخنان رئیس دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران پس از آن منتشر می‌شود که یوسی کوهن، رئیس پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)، روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای به تشریح جزئیات عملیات سرقت آرشیو هسته‌ای ایران پرداخت. آقای کوهن گفت ۲۰ مامور موساد که در این عملیات مشارکت داشتند همگی زنده‌اند و برخی نیز از ایران خارج شده‌اند.

به گفته این مقام عالی‌رتبه موساد، هیچ یک از این ۲۰ نفر اسرائیلی و یهودی نبودند. آقای کوهن تاکید کرد که سازمان موساد برای انجام این عملیات دو سال برنامه‌ریزی کرده بود.

خبر سرقت آرشیو هسته‌ای ایران را بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل، در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ اعلام کرد و گفت در جریان یک عملیات مخفی، «بیش از نیم تُن مدرک» را شامل ۵۵ هزار سند روی ۱۸۳ سی‌دی، از تحقیقات هسته‌ای مخفیانه ایران در پروژه موسوم به «عماد» از یک انبار در نزدیکی تهران ربوده شدند.

با استفاده از یوتیوب و گزارش‌های پیشین وب‌سایت رادیوفردا/ آ. ت./ ف. دو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *