نامه ۳۳ فعال مخالف جمهوری اسلامی به نخست‌وزیر اسرائیل: فشار‌ها علیه حکومت ایران را تقویت کند 

By | ۱۴۰۰-۰۴-۱۸

بیش از ۳۰ فعال سیاسی، ورزشکار، هنرمند و فعال مدنی در نامه‌ای به نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل، با اشاره به مخالفت صریح مردم ایران با جمهوری اسلامی، نوشتند که ایران دموکراتیک می‌تواند متحد استراتژیک اسرائیل باشد.

در نامه این فعالان سیاسی و مدنی از جمله آمده است: «ما معتقدیم که یک ایران دموکراتیک، به پشتوانه فرهنگ و تاریخ غنی خود، می‌تواند متحد استراتژیکی برای اسرائیل و عضو سازنده‌ای برای جامعه بین‌الملل، در راستای ایجاد ثبات، به خصوص در خاورمیانه باشد».

نویسندگان نامه همچنین خطاب به نخست‌وزیر اسرائیل نوشته‌اند: «از شما می‌خواهیم تا رویکرد درست سال‌های گذشته کشورتان در تضعیف نیروهای تروریستی این رژیم به‌ویژه سپاه پاسداران را با قاطعیت بیشتر ادامه دهید».

در بخش دیگری از ایین نامه آمده «خواست اصلی ما از شما این است که قاطعانه و همه‌جانبه از اعتراضات گروه‌های مختلف اما متحد مردم ایران که شجاعانه مبارزه می‌کنند تا سرنوشتشان را از طریق استقرار یک حکومت دموکراتیک به دست گیرند، حمایت کنید.»

امیرحسین اعتمادی، احمد باطبی، مریم معمار صادقی، طیب آزموده، نسیم بهروز، سیاوش صفوی، پویا دیانیم، حامد شیبانی‌راد، فرد صابری و ساتگین جلالی برخی از امضاکنندگان این نامه هستند.

نویسندگان نامه تاکید کرده‌اند: «ما منتظر روزی هستیم که دو ملت کهن ایران و اسرائیل روابطی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری برقرار کنند و باور داریم که آن روز از همیشه نزدیک‌تر است.»

بیژن کیان، مجید محمدی، عبدالرضا احمدی، حمیدرضا ظریفی‌نیا و یوحنا نجدی برخی دیگر از امضاکنندگان این نامه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *