فیسبوک از عملیات جاسوسی هکرهای ایرانی خبر داد

By | ۱۴۰۰-۰۴-۲۵

فیسبوک از یک عملیات گسترده توسط هکرهای ایرانی خبر داد و می‌گوید این هکرها کارمندان صنایع نظامی و هوافضا در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را هدف قرار داده‌اند.

فیس‌بوک روز پنجشنبه ۲۴ تیر (۱۵ ژوئیه) اعلام کرد که حدود ۲۰۰ حساب کاربری را که توسط گروهی از هکرها در ایران اداره می‌شدند، حذف کرده است.

بر اساس این گزارش هکرها عمدتا پرسنل نظامی، افراد فعال در صنایع نظامی و هوافضای ایالات متحده آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

هکرها با کمک هویت‌های جعلی گاهی به مدت چندین ماه با قربانیان خود در تماس بودند تا اعتماد کافی را جلب کنند و پس از آن لینک‌های آلوده برای این افراد می‌فرستادند و دستگاه‌های آنها را با بدافزارهای جاسوسی آلوده می‌کردند.

فیسبوک در گزارش خود اضافه می‌کند این فعالیت‌ها مشخصات عملیات مداوم و با تدارک خوب را دارند که با کمک اقدامات نسبتا قوی امنیتی هویت افراد پشت آن پنهان شده است.

بر اساس این گزارش این هویت‌های جعلی که خود را کارفرمایان و یا کارمندان صنایع نظامی و یا هوافضا معرفی می‌کردند، از طریق سایت‌های غالبا معتبر و شبکه‌های اجتماعی، خود را واقعی نشان می‌دادند.

مایکروسافت مالک سایت لینکدین اعلام کرده که حساب‌های متعلق به هکرها را حذف کرده است. توییتر هم می‌گوید اطلاعات موجود در گزارش فیسبوک را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گفته فیسبوک بدافزارها از طریق سرویس‌های ایمیل، پیام‌رسان‌ها و برخی خدمات اشتراک محتوا برای قربانیان ارسال شده‌اند. برخی از این سرویس‌ها می‌گویند حساب‌های کاربری جعلی و اطلاعات آلوده را حذف کرده‌اند.

هکرها همچنین چندین وب‌سایت جعلی از جمله یک وب‌سایت کاریابی را طراحی کردند. عمده اهداف هکرها در آمریکا بوده اما افرادی در برخی کشورهای اروپایی و بریتانیا نیز هدف قرار گرفته‌اند.

فیسبوک نام شرکت‌هایی را که کارمندانشان مورد حمله قرار گرفته‌اند منتشر نکرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که بخشی از بدافزارهای استفاده شده، توسط شرکت “محک رایان افراز” ساخته شده‌اند که بر اساس این گزارش با سپاه پاسداران ایران همکاری نزدیک دارد.
دویچه‌وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *