کنایه‌های روحانی پس از دیدار تحقیرآمیز با خامنه‌ای

By | ۱۴۰۰-۰۵-۰۸

پس از دیدار اعضای هیات دولت دوازدهم با علی خامنه‌ای که از سوی برخی ناظران «تحقیرآمیز» توصیف شده، حسن روحانی بار دیگر از برجام دفاع کرد و ضمن انتقاد از قرارگاه خاتم الانبیاء وابسته به سپاه پاسداران، گفت جمهوری اسلامی با حکومت امام اول شیعیان «فاصله زیادی» دارد.

حسن روحانی روز پنج‌شنبه در یک مراسم دولتی گفت: «امروز همه افتخار ما این است که حکومت اسلامی ما در مسیر راه امیرالمومنین باشد. البته همه ما یقین داریم که حکومتی که امروز چهل و چند سال است در ایران به نام جمهوری اسلامی وجود دارد با آن حکومت مولایمان امیرالمومنین فاصله زیادی دارد.»

این اظهارات روحانی در حالی است که علی خامنه‌ای خود را «ولی امر مسلمانان جهان» می‌داند.

همچنین در حالی که روز چهارشنبه علی خامنه‌ای از اعتماد دولت روحانی به غرب در ماجرای برجام انتقاد کرد، روحانی بار دیگر از برجام دفاع کرد و گفت: «اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد ۲۰۰ هواپیمای نو به کشور وارد می‌شد و صنعت هواپیمایی نو می‌شد. ما توانستیم ۱۶ هواپیما وارد کنیم هرچند که قراردادهای ما بسیار بیشتر بودند.»

خامنه‌ای روز چهارشنبه در حضور روحانی و دیگر اعضای هیات دولتش گفت که تجربه دولت روحانی نشان داد که ‌اعتماد به غرب «جواب نمی‌دهد.»

روحانی همچنین از قرارگاه خاتم الانبیاء وابسته به سپاه پاسداران برای تاخیر در انجام برخی پروژه ها از جمله پروژه تونل ذهاب انتقاد کرد و گفت: «۳۵ کیلومتر تونل ذهاب را با زحمت فراوان انجام داده‌ و اما ۷۰۰ متری از آن باقی مانده که ظرف یکی دو ماه آینده به اتمام و این پروژه به افتتاح می‌رسد. این  پروژه‌ای بود که مایل بودم در سال ۹۴ آن را به افتتاح برسانیم.»

روز چهارشنبه در حالی آخرین دیدار خامنه‌ای با اعضای دولت دوازدهم برگزار شد، که برخلاف روال گذشته، خامنه‌ای نه عکس ‌جمعی با وزرای دولت روحانی گرفت و نه قرآنی امضا و به آنان اهدا کرد.

پس از این دیدار، عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد خامنه‌ای به ساعت خود نگاه می‌کند. براساس برخی گزارش‌ها، روحانی با ۲۰دقیقه تاخیر در دیدار با خامنه‌ای حاضر شد.
ار.اف.ای:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *