هر پنج دقیقه یک ایرانی در اثر ابتلا به کرونا جان می‌بازد

By | ۱۴۰۰-۰۵-۰۸

در هفته نخست مرداد تعداد مبتلایان جدید کرونا در کشور به بالاترین میزان خود از آغاز این بیماری تاکنون رسید

همزمان با ادامه موج پنجم شیوع کرونا در ایران، آمار مبتلایان به کووید-۱۹ و جان‌باختگان در اثر این بیماری همچنان به‌سرعت بالا می‌رود. در یک هفته نخست مردادماه، تعداد مبتلایان جدید به کرونا در کشور به بالاترین میزان خود از آغاز شیوع این بیماری تاکنون رسید و تقریبا در هر ۵ دقیقه، یک نفر جان خود را در اثر کرونا از دست داد. همچنین براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کشور از لحاظ شیوع کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز به ۲۸۵ شهر رسید.

وضعیت رنگ‌بندی جدید شهرهای ایران از نظر شرایط میزان ابتلا به این بیماری که از ۹ مردادماه اعمال خواهد شد

وزارت بهداشت ایران، روز پنج‌شنبه، هفتم مردادماه، اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت، ۲۹۲ نفر دیگر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. مجموع کل تعداد جان‌باختگان کرونا در یک هفته اخیر ۲۰۱۱ نفر بود که این یعنی تقریبا در هر ۵ دقیقه، یک نفر جان خود را در اثر ابتلا یه کووید-۱۹ در ایران از دست داده است. تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در روزهای چهارم، پنجم و ششم مردادماه، به بیش از ۳۰۰ نفر رسید و در این هفته میانگین این رقم روزانه به ۲۸۷ نفر رسید؛ این در حالی است که در هفته گذشته، بیشترین تعداد جان‌باختگان روزانه کرونا ۲۵۰ نفر بود.

وزارت بهداشت همچنین روز هفتم مرداد از شناسایی ۳۴ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید در کشور خبر داد. بررسی آمارها نشان می‌دهند که در چهار روز اخیر، روزانه بیش از ۳۰هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است. تعداد مبتلایان شناسایی‌شده جدید کرونا در یک هفته گذشته در مجموع به بیش از ۲۰۲هزار نفر رسید که این رقم رکورد تازه‌ای در میزان مبتلایان جدید به بیماری محسوب می‌شود. بنابه گزارش‌ها، بیشترین تعداد مبتلایان جدید به کرونا در طول یک هفته، پیش از این ۱۶۷۰۳۳ نفر بود که در اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و در اوج موج چهارم شیوع بیماری در کشور شناسایی شده بود.

این رکوردشکنی تعداد مبتلایان به کرونا درحالی است که مسئولان بهداشتی در روزهای گذشته اعلام کردند که هنوز به اوج و قله موج پنجم کرونا نرسیده‌ایم. سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، پنجم مردادماه، گفت: «در حال حاضر در سربالایی پیک پنجم قرار داریم و متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌ها و مسافرت‌های متعدد راه را برای کنترل پیک پنجم دشوار می‌سازد.»

علاوه‌بر این، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به‌معنای بالا رفتن تعداد بستری‌‌شدگان در اثر این بیماری در بیمارستان‌های کشور است. در چهار روز از نخستین هفته مردادماه، تعداد بستری‌شدگان روزانه به بیش از سه‌هزار نفر رسید و  هر روز به‌طور میانگین ۳۲۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در ایران در بیمارستان‌ها بستری شدند.

در حالی که کشور یکی از بالاترین آمار‌های تعداد بستری‌شدگان از ابتدای کرونا را دارد، وضعیت رنگ‌بندی جدید شهرهای ایران از نظر شرایط میزان ابتلا به این بیماری نیز اعلام شد. وزارت بهداشت ایران پنج‌شنبه‌شب اعلام کرد که براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی که از شنبه، ۹ مردادماه اعمال خواهد شد، ۲۸۵ شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، ۱۱۰ شهرستان نارنجی (پرخطر) و ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. این درحالی است که هفته گذشته، تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز، ۲۳۲ شهر بود.

در حال حاضر آمار رسمی کل جان‌باختگان در اثر کرونا به ۹۰ هزار و ۷۴ و تعداد کل مبتلایان به بیماری در ایران به سه‌میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است. با این همه، گمان می‌رود آمار واقعی جان‌باختگان و مبتلایان به‌مراتب بیش از این باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *