آیفون ۱۲ هم‌قیمت پراید شد؟

By | ۱۴۰۰-۰۵-۰۹

آگهی‌هایی در سایت دیوار وجود دارد که آیفون ۱۲ پرومکس با حافظه ۲۵۶ گیگابایت را با قیمت ۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسانند، چون ۱۱ گرم طلای ۲۴ عیار در آن به کار رفته است. اگر در برنامه دیوار یک جست‌وجوی ساده انجام داده باشید احتمالا با تبلیغات فروش موبایل طلا موجه شده باشید. موبایلی که خرید خودش بسیار هزینه بر است حالا با قاب طلا به فروش می‌رسد تا هزینه آن ۸۶ میلیون شود. قیمتی که با آن می‌توان یک پراید ۱۳۲ مدل ۱۳۹۴ خرید.

اما ماجرای این گوشی‌ها چیست؟

گوشی‌های لوکس، هم‌قیمت خودرو
اگرچه فروش ابزار لوکس برای ثروتمندان در دنیا رایج است، شرکت‌هایی هستند که تزئینات داخل خانه و خودرو را با طلا لوکس می‌کنند، این قبیل کالاها مشتریان خودش را دارد. هر ساله شرکت‌هایی هستند که سفارش ساخت موبایل با قاب طلا می‌گیرند و پیش‌فروش می‌کنند. اما فروش یک موبایل آیفون با قاب طلا در ایران شاید کمی عجیب به نظر برسد. یک آگهی‌دهنده در سایت فروش دیوار مدعی است تعدادی موبایل طلا دارد.

گوشی‌های طلایی که این روزها با قیمت‌های متفاوت و در مدل‌های متفاوت به فروش می‌رسند، به یکی از کالاهای لوکسی تبدیل شده‌اند که هرکسی توانایی خرید آن را ندارد. این روزها آیفون ۱۲ پرومکس با حافظه داخلی ۲۵۶ و ۱۱ گرم قاب طلای ۲۴عیار با قیمت ۸۶ میلیون تومان در دیوار به فروش می‌رسد.

قیمت آیفون ۱۲ پرومکس ۳۶ میلیون تومان است. هر گرم طلای ۲۴ عیار زمانی که این آگهی منتشر شد(یعنی حدود دو هفته پیش) یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان بود. ۱۱ گرم طلا رقمی حدود ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان و در مجموع قیمتی معادل ۵۱ میلیون تومان برای این گوشی‌ها هزینه بر می‌دارد.اما فروشنده معتقد بود که هزینه ساخت این قاب‌ها و میزان حساسیتشان بالاست به همین دلیل به قیمت طلای گردنبند نمی‌توان آن‌ها را به فروش رساند.

علاوه بر این گویا هزینه وارد کردن این گوشی‌ها کمی بالاتر است، البته فروشنده پاسخ دقیقی نداد که این قاب‌های طلا در ایران برای گوشی ساخته می‌شود یا هنگام وارد کردن نیز به صورت طلا هستند. اما اطمینان داد که طلای خالص هستند و می‌توان پیش هر متخصصی عیار آن‌ها را محک زد.

هرچند که فروشنده اطلاعات دقیقی از تعداد این گوشی‌ها ارائه نکرد. اما اصرار داشت که تعداد این گوشی‌ها محدود است و جای دیگر نمی‌توان چنین گوشی‌ای پیدا کرد. البته این فرد گفت که خودش این اجناس را وارد نکرده بلکه یکی از دوستانش این گوشی‌ها را برای او آورده است.

قیمت گوشی‌های طلا تا ۱۰۰ میلیون تومان
قیمت اصلی گوشی‌های طلا در سایت‌های فروش خارج از ایران بین دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار ۸۰۰ پوند است با قیمت یورو ۳۵ هزار تومانی رقمی بین ۸۷ میلیون تا ۹۸ میلیون تومان که با یک حساب و کتاب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که این فروشنده نه تنها رقم را چندان بالا اعلام نکرده است، بلکه از قیمت اصلی هم کم یک تا ۱۲ میلیون کم‌تر اعلام کرده است.

وقتی علت این مسئله را از فروشنده جویا شدیم گفت: وزن طلای آن گوشی‌ها سنگین‌تر است و یک قلم طلا هم همراهش دارد به همین دلیل گران‌تر می‌شود. اما گوشی‌های ما قلم طلا ندارد و وزن طلای موجود در آن هم ۱۱ گرم است.یک پرسش دیگر هم وجود داشت که فروشنده پاسخ مشخصی به آن نداد، آن هم اینکه آیا این قاب طلایی براق، قاب اصلی گوشی است یا قاب حفاظتی آن؟ هرچند که به پاسخ مشخصی دست پیدا نکردیم  چون آگهی‌دهنده پاسخ دقیقی به سوال نداد. اما با توجه به قیمت و میزان طلای موجود در آن به نظر می‌رسد که قاب حفاظتی باشد.

نکته جالب ماجرا اینجاست که پس از افزایش قیمت پوند، فروشنده در ۲۴ ساعت گذشته، آگهی را از سایت دیوار برداشت تا بخاطر نوسانات بازار ضرر نکند و با قیمت بالاتری گوشی موبایل خود را به فروش برساند شاید هم به گفته خودش تعداد محدودی داشته و همه آن چند عدد را فروخته است.

تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *