ادعای «قاضی مرگ» در مراسم سوگند به حفاظت از نظام جمهوری اسلامی: ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسانیم!

By | ۱۴۰۰-۰۵-۱۵

-ادعای رئیسی:‌ «دولتِ جدید، امروز بر بلندایی ایستاده که تمدنی جهانی با چندین هزار سال پیشینه، آن را ساخته است.» در حالی که جمهوری اسلامی از زمان استقرار در ایران لحظه‌ای از تحریف و تخریب تاریخ باستان و معاصر ایران بازنایستاده و هزینه‌های میلیاردی برای بازنویسی ایدئولوژیک تاریخ هزینه کرده است.
– «ما مدافع واقعی حقوق بشر هستیم و سکوت در برابر ظلم و جنایت و تجاوز به حقوقِ انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع را قبول نداریم!»
-«ظلم و جنایت چه در قلب اروپا و آمریکا باشد چه در آفریقا و چه در یمن و سوریه و فلسطین، ما در کنار مظلوم خواهیم بود.»
-در مراسم تحلیف رئیسی نه علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و صادق آملی لاریجانی رئیس پیشین قوه قضاییه حضور داشتند و نه خبری از محمود احمدی‌نژاد بود اما رئیسی ادعا کرد در چارچوب جمهوری اسلامی دولت وفاق ملّی تشکیل می‌دهد که همه جریانات و دیدگاه‌های قومی و مذهبی در آن سهم دارند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در کنار ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری رژیم ایران در مراسم تحلیف!  هر دو متهم به جنایت علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشرند

مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس دولت جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۴ امرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیسی در نطقی طولانی و کسل‌‌کننده در حالی که چند بار در روخوانی متنی که مقابلش بود تُپق زد مدعی شد انقلاب اسلامی «شیوه نوینی از حکمرانی» و مردمسالاری دینی را به ارمغان آورد و در برابر شرق و غرب ایستاد‍!

او در بخشی از سخنانش گفت «دولتِ جدید، امروز بر بلندایی ایستاده که تمدنی جهانی با چندین هزار سال پیشینه، آن را ساخته است. فرهنگی که قرن‌ها در تاریخ بشریت، پیشرو بوده و با ترکیبِ یکتاپرستی و پیشرفت، الگویی از زیست معنوی را ارائه داده است. فرهنگ و تمدن ایرانِ بزرگ، آنگاه که پذیرای اسلام شد، همین الگویِ پیشرفت را بازآفرینی کرد و سرآمد دانش و ادب جهان گردید.» این حرف‌های رئیسی در حالیست که جمهوری اسلامی از زمان استقرار در ایران که ۴۳ سال از آن می‌گذرد لحظه‌ای از تحریف و تخریب تاریخ باستان و معاصر ایران بازنایستاده و هزینه‌های میلیاردی برای بازنویسی ایدئولوژیک تاریخ هزینه کرده است.

بوسه ابراهیم رئیسی به قرآن پس از ادای سوگند ریاست جمهوری

ابراهیم رئیسی در سخنان‌اش به مردم وعده «چشم‌اندازِ امیدبخش» و «ایرانِ جدید» هم داد. او گفت «ما مدافع واقعی حقوق بشر هستیم و سکوت در برابر ظلم و جنایت و تجاوز به حقوقِ انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع را قبول نداریم. ظلم و جنایت چه در قلب اروپا و آمریکا باشد چه در آفریقا و چه در یمن و سوریه و فلسطین، ما در کنار مظلوم خواهیم بود و در داخل هم، مردم و جوانان این مرز و بوم، از ما می‌خواهند که صدای مستضعفین و ولی‌نعمتان انقلاب باشیم.» این بخش از سخنرانی رئیسی با «احسنت، احسنت» گفتنِ نمایندگان حزب‌الله، حماس و حوثی‌ها روبرو شد.

رئیسی در جمع نمایندگان ولایتمدار مجلس شورای اسلامی در کنار علیرضا زاکانی که گفته می‌شود شهردار آینده تهران خواهد بود

رئیسی در حالی که کمترین واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات نمایشی ۲۸ خرداد شرکت کردند و آرای باطله پس از شمار آرای اعلام‌شده‌ی وی در مقام دوم قرار گرفت، افزود پیام رأی مردم ایران در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ «تحول‌خواهی و عدالت‌طلبی» و ««مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌های مستکبر و ظالم» بود.

او پس از چهار دهه که از انقلاب اسلامی می‌گذرد تأکید کرد «مردم می‌خواهند آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی آنها مجدانه پیگیری شود» و به معنای حقیقی کلمه، انقلاب اسلامی متحقق شود و «با رفع تنگناها، معیشت و سفره آنها را بهبود ببخشیم و نشاط ملی و شور اجتماعی را در جامعه بگسترانیم.»

رئیسی ادعا کرد «برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، کاملاً صلح‌آمیز است» و «نظام جمهوری اسلامی ایران، سلاح اتمی را شرعاً حرام می‌داند و این سلاح، هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی کشور ندارد.»

وی تأکید کرد «تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شوند» و هر «طرح دیپلماتیک» که این هدف را تحقق ببخشد، «مورد حمایت ماست.»

در مراسم تحلیف هم رئیسی و هم غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای رئیس قوه قضائیه که پیش از او سخنرانی کرد با نام بردن از قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان حشدالشعبی که توسط پهپادهای آمریکایی در دولت پیشین آمریکا کشته شدند تقدیر کردند. رئیسی پیش از سخنرانی‌اش به حفاظت از قانون اساسی ایدئولوژیک و ارتجاعی رژیم و نظام جمهوری اسلامی سوگند خورد. نظامی که دستش به خون هزاران ایرانی و تخریب سیستماتیک اقتصاد و محیط زیست مملکت آلوده است.

در مراسم تحلیف رئیسی نه علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و صادق آملی لاریجانی رئیس پیشین قوه قضاییه حضور داشتند و نه خبری از محمود احمدی‌نژاد بود اما رئیسی ادعا کرد در چارچوب جمهوری اسلامی دولت وفاق ملّی تشکیل می‌دهد که همه جریانات و دیدگاه‌های قومی و مذهبی در آن سهم دارند.

در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی فقط دو رئیس جمهور حضور داشتند: اشرف غنی و برهم صلح رؤسای جمهور افغانستان و عراق که به همراه نخست وزیر ارمنستان، الجزایر و سوریه بالاترین مقامات خارجی این مراسم بودند. سایر کشورها در سطح وزیر و معاون وزیر، معاون نخست وزیر و رؤسای مجلس یا معاونان آنها در این مراسم تحلیف حضور داشتند.
کیهان لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *