محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی شد 

By | ۱۴۰۰-۰۵-۱۷

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران، روز یک‌شنبه ۱۷ مرداد طی حکمی محمد مخبر را به عنوان معاون اول خود و در حکمی دیگر غلامحسین اسماعیلی را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد.

محمد مخبر، از سال ۱۳۸۶ رئیس «ستاد اجرایی فرمان امام» بوده و نام او از دی‌ماه ۹۹ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

«ستاد اجرایی فرمان امام» روز ۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۸ از سوی روح‌الله خمینی با هدف شناسایی و مصادرهٔ اموال وابستگان به رژیم پیشین در مهلت یک ساله تأسیس شد.

این ستاد طی سال‌های اخیر در استان‌های گوناگون کشور روزگار سختی را برای بسیاری از زندانیان سیاسی و خانواده‌های آن‌ها و به‌ویژه اقلیت‌های دینی رقم زده است به طوری که شمار فراوانی از زندانیان، علاوه بر دادگاه و بازجو و زندان‌بان، با فشار مضاعف مأموران «ستاد اجرایی فرمان امام» نیز روبه‌رو شده‌اند.

محمد مخبر، متولد دزفول، پیش از این معاون استانداری خوزستان و معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان نیز بوده و در تیرماه سال ۱۳۹۸ میزبان شماری از فرماندهان حشد الشعبی – از گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق – بود و گزارش و عکس‌های این دیدار در خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد.

غلامحسین اسماعیلی که اکنون به سمت ریاست دفتر رئیس جمهور برگزیده شده است، پیش از این سخنگو و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بوده است.

غلامحسین اسماعیلی، متولد ۱۳۴۴ در بیرجند، پیش از این سخنگوی قوه قضائیه و قبل از آن، رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر بوده است.

غلامحسین اسماعیلی همچنین از سال ۱۳۸۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۳، ریاست سازمان زندان‌های کشور را بر عهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *