امیر قلعه‌نویی سه ماه محروم و سیصد میلیون تومان جریمه شد

By | ۱۴۰۰-۰۵-۱۸
امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر سیرجان با حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران ۳ ماه محروم و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد. او پس از بازی با استقلال در جام حذفی گفته بود: “در این ۴۰ سال فقط چیزی که بوده ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم و نمونه‌اش را در فوتبال هم می‌بینیم.”
سازمان بسیج ورزشکاران طی بیانیه‌ای به سخنان امیر قلعه‌نویی، مربی تیم فوتبال گل‌گهر واکنش نشان داد و نوشته بود: در کمال تعجب عنوان کردید در این ۴۰ سال چیزی جز ناعدالتی ندیدید. از شما انتظار چنین سخنان ناصوابی نمی‌رفت. باید در اولین فرصت از مردم و جامعه انقلابی کشور عذرخواهی کنید.
قلعه نوعی بعد از اتمام بازی در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود: «چهل و دوسال است به ما ظلم می کنید؛ ظلم، ظلم، ظلم… چهل سال ناعدالتی دیگر بس نیست؟!»

امیر قلعه‌نویی به‌خاطر انتقاد از «۴۲ سال ظلم» به محرومیت و جریمه نقدی محکوم شد

در پی اظهارات اخیر امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر، مبنی بر این‌که در ۴۲ سال گذشته هرچه بوده، ظلم بوده، «کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال» او را به سه ماه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

پس از دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی بین تیم‌های فوتبال استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان که به شکست گل‌گهر انجامید، قلعه‌نویی گفته بود: «در این ۴۲ سال هر چه بوده ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم. نمونه‌اش در همین فوتبال که این ناعدالتی‌ها صورت می گیرد».

سرمربی گل‌گهر همچنین با انتقاد از «ناداوری‌ها» گفته بود که از فصل گذشته در هر بازی با استقلال داوران موجب باخت تیم او شده‌اند.

این اظهارات قلعه‌نویی که فیلم آن در شبکه‌های منتشر شد، بازتاب گسترده‌ای داشت تا روز دوشنبه ۱۸ مرداد که روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد وی «با حکم کمیته اخلاق به سه ماه محرومیت از همراهی تیم خود در تمامی مسابقات رسمی فوتبال در فصل آتی و پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد».

بر اساس این حکم، سعید الهویی، مربی گل‌گهر سیرجان، نیز به دوماه محرومیت از تیم خود در تمامی مسابقات فوتبال در فصل آتی و پرداخت ۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی و باشگاه گل‌گهر سیرجان هم به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

در سال‌های گذشته بارها بازیکنان و مربیان فوتبال از ناداوری و تضییع حقوق تیم‌ها برای تامین منافع تیم‌های دیگر انتقاد کرده‌اند، اما اظهارات قلعه‌نویی بیشتر به این دلیل بازتاب بیشتری یافت که از عبارت «ظلم ۴۲ ساله» استفاده کرده و در پایان هم گفته بود «هر کاری هم دل‌تان می‌خواهد، بکنید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *