ماجرای فروش هویج با کارت ملی!

By | ۱۴۰۰-۰۵-۲۷
سهمیه‌بندی به هویج هم رسید
هویج گران و نایاب شده و در دو هفته گذشته قیمت هر کیلو هویج به ۴۰ هزار تومان رسیده است.
حالا خبر می‌رسد که در اهواز هویج سهمیه‌بندی شده است! رئیس انجمن بارفروشان در این مورد توضیح داد: به دلیل اتمام فصل برداشت هویج در شیراز هویج در اهواز کمیاب شده بود. به همین خاطر مردم برای خرید هویج هجوم آوردند که به هر نفر دو تا سه کیسه داده شده است. این در حالی است که در فضای مجازی گفته شده هویج با کارت ملی فروخته شده است که این شایعات واقعیت ندارد.

مصطفی دارایی‌نژاد گفت: دیشب در اهواز حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن هویج وارد شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.او به مردم وعده داد که از اول شهریور قیمت هر کیلو هویج در سطح عمده فروشی در اهواز به کمتر از ۱۵ هزار تومان می‌رسد و در تهران هم هویج با قیمت ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان فروخته خواهد شد.

توصیه پزشکان هویج را گران کرد!
رئیس اتحادیه بارفروشان همچنین گفت: از ابتدای شهریور فصل برداشت هویج از شهرهای الیگودرز، اصفهان، بروجرد و بهبهان آغاز و با عرضه آن قیمت‌ها در کل کشور متعادل می‌شود.دارایی‌نژاد همچنین درباره علت کمبود هویج پاسخ داد: علت کمبود هویج، توصیه پزشکان به بیماران کرونایی افزایش مصرف آب هویج و سیب است که این مساله باعث شد هویج در بازار کمیاب و گران شود!

چندی پیش هم اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه گفته بود: «بذر هویج آب زیادی مصرف می‌کند و خشکسالی باعث شده که بسیاری از کشاورزان از کشت هویج صرف‌نظر کنند.»
تجارت نیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *