ابتلای ۲۰۰ نفر از کادر درمان استان گلستان به کرونا در موج پنجم

By | ۱۴۰۰-۰۶-۱۳

علی متکی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان خبر داد که ۲۰۰ نفر از کادر درمان استان گلستان در موج پنجم به کرونا مبتلا شده‌اند.

متکی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از میان ۲۰۰ نفر کادر درمانی که به کرونا مبتلا شده‌اند ۵۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند، تاکید کرد که شدت گرفتن همه‌گیری کرونا از یک‌سو و ابتلای کادر درمان از سوی دیگر، شرایط ویژه‌ای در استان گلستان ایجاد کرده است.

دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان افزود که در مراکز مراجعه سرپایی بیماران کرونا در گلستان روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار خدمات‌رسانی انجام می‌شود، تاکید کرد که ظرفیت کادر درمانی استان بیش‌از این نیست و کادر درمان استان گلستان به‌شدت تحت فشار قرار دارند و خستگی مفرط ناشی از چنین وضعیتی می‌تواند به وضعیت بغرنج کنونی دامن بزند.

همزمان هادی حق‌شناس، استاندار گلستان نیز در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت که اصلی‌ترین مشکل ما در شرایط کنونی، کمبود و خستگی نیروی انسانی است و درخواست نیروهای کمکی و جایگزین کرده‌ایم.

ابتلای چنین تعدادی از کادر درمان استان گلستان به کرونا درحالی است که وزارت بهداشت ماه‌ها قبل از انجام واکسیناسیون کامل کادر درمان خبر داده بود و مقام‌های این وزارتخانه در حال حاضر توضیحی درباره دلیل ابتلای بیش از ۲۰۰ نفر کادر درمان در گلستان ارائه نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *