سردار علی مویدی, رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا: مشابه مافیای دارو در هیچ حوزه دیگری وجود ندارد/ وزارت بهداشت به جای داروهای اضطراری، میز و صندلی وارد کرده است

By | ۱۴۰۰-۰۶-۱۹

علی مویدی خرم‌آبادی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن تایید سخنان سعید نمکی وزیر سابق بهداشت درباره مافیای دارو گفت که مافیای حوزه دارو «بی‌نظیر است و مشابه آن در هیچ حوزه دیگری وجود ندارد».

مویدی بدون اشاره به جزییات اعلام کرد که سامانه‌های طراحی شده برای جلوگیری از فروش داروی قاچاق آماده شده اما «تعارض منافع» باعث شده این طرح اجرا نشود.

سعید نمکی بارها از مافیای دارو سخن گفته اما به جزییات این موضوع اشاره نکرده بود. در سال‌های گذشته نیز گزارش‌هایی درباره بازداشت تعدادی از مقام‌های سازمان دارو و غذا منتشر شده است.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رییس مجلس، نیز درباره دلیل وارد نشدن واکسن کرونا گفته بود که «مافیای دارو با فروش سرم و برخی داروهای کرونا در ماه سه هزار میلیارد تومان به دست می‌آورد.»

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین گفت که وزارت بهداشت با بخشی از ارزی که برای «داروهای اضطراری» و «بیماران صعب‌العلاج» اختصاص داده شد، میز تلویزیون و صندلی وارد کرد.

«مافیایی که در دارو داریم، در هیچ حوزه دیگری نداریم»

علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یکی از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با برنامه «دستخط» شبکه ۵ سیما گفت که وزارت بهداشت ایران به جای واردات داروهای اضطراری، میز و صندلی وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت بهداشت بخشی از ارز‌ تخصیص یافته به این وزارتخانه را که باید برای تامین دارو‌های اضطراری بیمار‌های صعب‌العلاج هزینه می‌شد، برای واردات میز، صندلی و تلویزیون خرج کرده است.

آقای مویدی افزود: «این تخلف را هم به دولت، هم به وزیر وقت و هم به دستگاه‌های نظارتی گزارش دادیم و محکم ایستادیم تا پرونده به سرانجام رسید.» وی درباره سرانجام این پرونده و برخورد صورت گرفته توضیح بیشتری ارائه نداد.

وی در پاسخ به این پرسش که در تصمیم‌گیری‌ها چقدر به ستاد فشار می‌آمده و چقدر حمایت می‌شده است، گفت: «پرونده‌های عمده اکثرا رسانه‌ای شدند و با برخی هم برخورد شد؛ در مسیر رسیدگی بعضی پرونده‌ها هم موانعی ایجاد می‌شد و درصدد بودند در آن اعمال نفوذ‌ کنند.»

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره مافیای دارو در ایران گفت: «هم به وزیر بهداشت، هم به مردم و هم به کارگزاران نظام می‌گویم مافیایی که در دارو داریم، در هیچ حوزه دیگری نداریم … تا بحث سامانه‌ها در وزارت بهداشت را ۱۰۰ درصد عملیاتی نکنیم، این خلاها و رانت‌ها همچنان به اهداف خود می‌رسند و سودجویی خود را دارند.»

علی مویدی خرم‌آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا در حوزه واکسن کرونا هم چنین وضعیتی حاکم است گفت: «در این زمینه برای واکسن دغدغه‌ای نداریم اما برای دارو‌های دیگر خلاهایی وجود دارد؛ از مسیر صحیح و شبکه توزیع خارج می‌شوند و گاه بروز اتفاق‌های تلخ در کشور را شاهدیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *