بیژن عبدالکریمی، استاد اخراجی دانشگاه آزاد: زندگی در زندان اوین را به زندگی در اروپا ترجیح می‌دهم

By | ۱۴۰۰-۰۶-۲۰

استاد اخراجی دانشگاه آزاد ماجرای اخراجش را مربوط به یک سخنرانی در دو سال گذشته و رفتاری مغرضانه می داند و تاکید می کند که اینکه گفته‌اند عبدالکریمی به خاطر زدن حرفهای خارج از حیطه درس در کلاس، از دانشگاه اخراج شد، دروغ محض است.

به گزارش موج، در چند روز گذشته خبر اخراج دکتر بیژن عبدالکریمی، یک استاد فلسفه، از دانشگاه آزاد واحد شمال تهران به یک بمب خبری تبدیل شده و در فضای مجازی واکنش های بسیاری را در پی داشت.

این اتفاق برای استادی رخ داده بود که در برنامۀ «زاویه» شبکه چهار سیما حضور پیدا کرده بود و مصاحبه هایش در رسانه های رسمی کشور منتشر شده بود. به همین دلیل تعداد زیادی از تصاویر و صدای او به صورت کلیپ هایی دست به دست می شد تا اگر کسی او را نمی شناخت هم با دیدن این برش های کوچک تا حدی با چهره و افکار او آشنا شود.

بر اساس آنچه که بیان می شد حکم اخراج او با اتهام حمایت از نظام سلطنتی صادر شده بود. به همین دلیل بهتر دیدیم که او را دعوت کرده و پای صحبت خودش بنشینیم تا بدانیم که واقعیت ماجرا چیست و این داستان از کجا نشات گرفته است.

گزارش رادیو فردا” بیژن عبدالکریمی، استاد اخراجی دانشگاه آزاد با اشاره به این که شش ماه از حقوق او پرداخت نشده، می‌گوید که تاکنون نمی‌داند شاکی او چه کسی بوده است.

آقای عبدالکریمی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، روز شنبه ۱۳ شهریور حکم اخراج خود را از این دانشگاه دریافت کرد و خبرگزاری مهر دلیل اخراج او را «دفاع از نظام سلطنتی پهلوی» عنوان کرد.

این استاد دانشگاه در گفت‌وگویی که خبرگزاری موج روز شنبه، ۲۰ شهریور منتشر کرده، گفته است که دلیل اخراج او سخنرانی در سال ۹۸ بوده است که در آن به حوادث سال ۸۸ اشاره کرده ولی به تعبیر مقام‌های دانشگاه «دفاع از اصحاب فتنه» کرده است.

او هم‌چنین گفت که بر اساس حکمی که از دادگاه دریافت کرده، حقوق او باید پرداخت شود، اما حتی به حکم دادگاه نیز توجهی نشده است.

آقای عبدالکریمی با بیان این جلسه تجدید نظر در ۱۵ مرداد امسال با درخواست «همان شاکی اول که نمی‌داند کیست»، برگزار شده و گفته است: «برای آن که رویم کم شود، حکم اخراجم صادر شد».

او در عین حال تاکید کرده که زندگی در زندان اوین را به زندگی در اروپا ترجیح می‌دهد و از مقام‌های سپاه و وزارت اطلاعات خواسته است که به پرونده‌اش ورود کنند و او را به دانشگاه بازگردانند.

بیژن عبدالکریمی از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه مشغول تدریس بوده و چندین کتاب تألیفی و ترجمهٔ فلسفی در کارنامه‌اش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *