همه چیز برای فروش! / حراج لوازم کسب و کار به دلیل مهاجرت

By | ۱۴۰۰-۰۶-۲۴

با افزایش نرخ مهاجرت در میان ایرانیان، تعداد آگهی فروش لوازم کسب و کار و منزل با زیر قیمت، در سایت‌های خرید فروش به دلیل مهاجرت افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهاجرت در ابتدا فقط برای قشر نخبه و سرمایه‌دار بود، اما این روز‌ها بسیاری از عموم مردم برای داشتن یک زندگی عادی  و به دور از حاشیه به مهاجرت از ایران فکر می‌کنند. روند مهاجرت با تحریم‌های شدید اخیر و همچنین شیوع بیماری کرونا و برخی کاستی‌ها در مدیریت این اپیدمی و تامین واکسن، تشدید شد.

در چند ماه اخیر امسال گزارش‌ها حاکی از این است که تصویب طرح صیانت از فضای مجازی نیز به فضای ناامیدی و مهاجرت متخصصان و حتی عموم مردم در کشور دامن زد.

اکنون با افزایش نرخ مهاجرت به خارج از کشور در میان ایرانیان، آگهی‌های متفاوت و عجیب بسیاری به دلیل مهاجرت در سایت‌های خرید فروش همچون دیوار و شیپور به چشم میخورد.

حراج وسایل کسب و کار

در حال حاضر مهاجرت به یکی از دغدغه‌های مهم مردم ایران تبدیل شده، چرا که شرایط و مشکلات اقتصادی کشور بیش از بیش موجب نارضایتی آن‌ها شده است.

کیفیت نامناسب زندگی در ایران افراد را به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر انداخته، آن‌ها سعی می‌کنند به هر روشی که امکان دارد از کشور خارج شوند. کار به جایی رسیده که افراد حتی برای تهیه هزینه مهاجرت به لوازم کسب و کار و حتی منزل خود چوب حراج زده‌اند!

با توجه به اینکه مشکلات زیادی پیش روی کسانی که قصد مهاجرت دارند، وجود دارد، به تازگی در سایت‌های خرید و فروشی مانند شیپور و دیوار آگهی‌های بسیاری از فروش لوازم منزل و حتی لوازم و مکان‌ کسب و کار به دلیل مهاجرت دیده می‌شود.

آمار این نوع آگهی‌ها در سه ماهه دوم سال به حدی افزایش داشته که نشان می‌دهد، مسئله مهاجرت در بین ایرانیان تشدید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *