خبرگزاری فارس رهبران اقلیم کردستان عراق را در کشتن دست اندرکاران برنامه اتمی مقصر دانست

By | ۱۴۰۰-۰۷-۱۹

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، در گزارشی مقام‌های اقلیم کردستان عراق را در «نا امن‌سازی شهرهای مرزی» و کشتن دست اندرکاران برنامه اتمی ایران مقصر دانست.

این خبرگزاری با بیان این که اقلیم کردستان عراق به «حیاط خلوت» سرویس‌های امنیتی غربی تبدیل شده، نوشت که کشتن دست اندرکاران برنامه اتمی ایران «معلول پیمان‌های غیر رسمی نظامی و امنیتی» این اقلیم با برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

پس از ترور محسن فخری زاده، یکی از دست اندرکاران برنامه اتمی و موشکی ایران، تعدادی از شهروندان استان‌های کردستان و آذربایجان غربی بازداشت شدند اما جزئیات اتهامات و دلیل بازداشت آنان ذکر نشد.

خبرگزاری فارس همچنین خواستار ادامه حملات جمهوری اسلامی به مقر گروه‌های مسلح کرد در اقلیم کردستان عراق شد و از وزارت خارجه نیز خواست که «با معضل امنیتی در شمال عراق فعالانه برخورد کند.»

در این گزارش به ترور فردی به نام خضر پیروت‌نیا در روز ۱۳ مهر از سوی گروه‌های مسلح کرد اشاره و او یکی از کسبه پیرانشهر معرفی شده است. با این حال برخی وب‌سایت‌ها او را یکی از نیروهای وزارت اطلاعات معرفی کرده بودند.

در ماه های اخیر سپاه پاسداران حملات خود به مواضع گروه های مسلح کرد در اقلیم کردستان عراق را تشدید و چندین باربا پهپاد انتحاری و توپخانه مقرهای این گروه‌ها را مورد هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *