پس از حکم علی خامنه‌ای، قیمت یخچال در بازار تهران به ۱۴۰ میلیون تومان رسید

By | ۱۴۰۰-۰۷-۱۹

چند روز پس از صدور حکم ممنوعیت ورود کالاهای ساخت کره جنوبی به بازار ایران از سوی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، خبرگزاری ایسنا روز یکشنبه در گزارشی از افزایش قیمت لوازم خانگی در ایران خبر داد و نوشت برخی یخچال‌ها در بازار «امین حضور» تهران که به فروش لوازم خانگی اختصاص دارد تا ۱۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ایسنا نوشت که بر اساس گزارش میدانی این خبرگزاری از بازار لوازم خانگی تهران، در بازار “امین حضور” بیشتر مغازه‌ها خالی از مشتری است و فقط چند فروشگاهی که تخفیف یا فروش ویژه دارند، چند مراجعه کننده‌ هم دارند.

این خبرگزاری تاکید کرد همه فروشندگان متفق‌القولند که قیمت لوازم خانگی این روزها ثانیه‌ای تغییر می‌کند.

یک فروشگاه برند هیتاچی که خود را نمایندگی این شرکت ژاپنی در ایران معرفی می‌کند می‌گوید: یخچال ساید بای ساید این برند ۳۰ تا ۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.

یک فروشنده دیگر نیز اعتراف کرده که کالاهای ال جی و سامسونگش قاچاق است.

گزارش میدانی ایسنا از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد که قیمت یخچال و فریزر ساید بای ساید ایرانی ۲۴ تا ۳۶ میلیون و یخچال ساید بای ساید خارجی ۴۰ میلیون تومان به بالا قیمت دارد.

همچنین بالاترین قیمت برای یخچال ساید بای ساید در بازار امین حضور، ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شد.

میانگین قیمت ماشین لباسشویی ایرانی نیز حدود هفت تا ۱۱ میلیون و خارجی ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان است. ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی نیز حدود ۱۰ تا ۱۷ میلیون و ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت تلویزیون ایرانی ۵۰ اینچ نیز ۱۰ تا ۱۲ میلیون و خارجی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است. همچنین قیمت اجاق گاز حدود هشت تا ۱۲ میلیون تومان است.

به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، واردات لوازم خانگی از کره‌جنوبی به ایران ممنوع اعلام شده و رئیس دفتر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، این دستور را به وزیران صنعت و اقتصاد ایران ابلاغ کرده است.

این دستور پس از آن صادر شد که برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران از احتمال بازگشت سامسونگ و ال‌جی به ایران خبر داده بودند.

برخی رسانه‌های داخلی هم گزارش‌هایی درباره احتمال توافق‌ در ازاء استفاده از دارایی‌های ایران که در خارج از کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود شده‌اند در قبال واردات محصولات این دو شرکت منتشر کرده بودند.
ار.اف.ای:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *