پایان پیروزی‌های متوالی تیم ملی؛ ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی به تساوی رضایت دادند

By | ۱۴۰۰-۰۷-۲۰

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی، روز سه‌شنبه در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت و در نهایت دو تیم با گل‌های سون هیونگ مین و علیرضا جهانبخش به تساوی یک بر یک دست یافتند.

سفیدپوشان ایران که از ۳ بازی قبلی خود در این بازی‌ها به ۳ پیروزی و ۹ امتیاز رسیده بودند، باید با کره‌ای بازی می‌کردند که با ۷ امتیاز در رده دوم این گروه قرار داشت.

دو تیم در نیمه اول بازی نسبتا محتاطانه‌ای ارائه دادند و موقعیت‌های گل چندانی برای دو تیم پیش نیامد. کره‌ای ها البته در ابتدای بازی، توانستند شاگردان اسکوچیچ را تحت فشار قرار دهند و بازی با برتری نسبی شاگردان پائولو پنتو پیش می‌رفت. با این حال در دقایق پایانی نیمه اول، ایران توانست با همکاری سردار آزمون و مهدی طارمی دروازه حریف را با خطر مواجه کند اما در نهایت نیمه نخست بدون اینکه گلی از خط دروازه‌ها عبور کند، برای دو تیم به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، کره‌ای ها توانستند در یک ضد حمله سریع توسط ستاره خود سونگ هیونگ مین در دقیقه ۴۸ دروازه علیرضا بیراوند را باز کنند. خط دفاعی ایران و به ویژه صادق محرمی در این صحنه جا ماند و نتوانست مانع از فرار سریع ستاره شماره ۷ تاتنهام شود. بیراوند هم با خروج اشتباه خود، کار را برای گلزنی سون راحت‌تر کرد و بازیکن کره‌ای با یک بغل پای ساده دروازه ایران را باز کرد.

در ادامه بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند تا موقعیت‌هایی روی دروازه کره ایجاد کنند و هر چه به پایان نزدیک‌تر شدند موقعیت‌های ایران جدی و جدی‌تر شد. تلاش‌های تیم ملی بالاخره در دقیقه ۷۶ نتیجه داد و علیرضا جهانبخش روی سانتر سردار آزمون با یک ضربه سر دیدنی توانست دروازه کره را باز و بازی را به تساوی بکشاند.

بعد از گل باز هم ملی‌پوشان ایرانی فرصت داشتند تا بار دیگر دروازه کره را باز کند، اما سفیدپوشان چندان خوش‌شانس نبودند و در چندین مورد توپ به تیر دروازه کره جنوبی برخورد کرد تا در نهایت بازی با همان تساوی ۱-۱ به پایان برسد.

با این نتایج تیم ملی ایران، با ۱۰ امتیاز در ۴ بازی جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد و کره‌ای ها هم با کسب دومین تساوی ۸ امتیازی شدند و در رده دوم گروه قرار گرفتند.

دو تیم اول این گروه در پایان به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود خواهند کرد.
یورونیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *