سخنان تکان‌دهنده مادر پژمان قلی‌پور در مراسم زادروز مهدی سلمان‌زاده

By | ۱۴۰۰-۰۷-۲۸

محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور در مراسم زادروز مهدی سلمان‌زاده طی سخنان تکاندهنده‌ای گفت: مهدی سلمان‌زاده ۱۴ساله وسط خونه آویزون بوده! سهم مهدی توی زندگی توی وطن خودش ۲متر طناب بود….جرمش فهمیدن بود جرمش آگاهی بود ما امروز به پاس محبتهای بابای مهدی که چنین فرزندی بزرگ کرد و تحویل جامعه داد. اومدیم سالروز مهدی رو کنار مزارش باشیم و بهش بگیم که بابای مهدی تنها نیستی ما خانواده‌های آبان کنار شما هستیم و روز تولد مهدی رو به تو تبریک می گیم مهدی همیشه زنده هست و همیشه در قلب ماست برای تبریک تولد مهدی در آسمانها…

مهدی سلمان‌زاده، نوجوان دلاور ۱۴ ساله‌ای بود که در تظاهرات سراسری آبان ۹۸ سر از پا نمی‌شناخت و همراه با سایر معترضین در تظاهرات سراسری آبان شرکت فعال داشت.

در روزهای بعد از کشتار آبان نیز در شبکه‌های اجتماعی و بین دوستانش، فعالانه اخبار جان باختگان و دستگیرشدگان را اطلاع‌رسانی می‌کرد؛ او عاشق ایران و آزادی بود و در آخرین کلیپی که از او به یادگار مانده است می‌گوید: «زنده باد ایران»

مهدی در چهلمین روز جان باختگان آبان ۹۸، در روز ۵ دی ماه، وقتی به همراه خانواده‌اش برای گرامیداشت آنان رفته بود، توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دو روز بعد در حالی که در خانه‌ شان تنها بود، توسط ماموران حکومتی محاصره و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. سپس همان جا بطرز وحشیانه‌ای او را حلق‌آویز کردند و مهدی دلیر نیز به جانباختگان آبان پیوست. مزار مهدی سلمان‌زاده در آرامستان بی‌بی‌سکینه کرج قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *