مهرنوش طافیان، خبرنگار مستقل خوزستانی به حبس محکوم شد

By | ۱۴۰۰-۰۷-۲۹

«مهرنوش طافیان»، روزنامه‌نگار مستقل و فعال رسانه‌ای خوزستانی از محکومیت خود به زندان خبر داد. طافیان روز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ با اعلام این خبر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «۳ ماه و یک روز(حبس) به یک‌سال تعلیق و یک سال(حبس) به سه ماه و ده روز کاهش پیدا کرد.»

او پیش از این، در شهریور ۱۴۰۰ برای اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، به سه ماه ویک روز حبس و برای اتهام «تبلیغ علیه نظام»، به یک سال حبس محکوم شده بود.از مصادیق اتهامی طافیان اطلاعاتی منتشر نشده است.

این خبرنگار مستقل بیشتر در حوزه محیط‌زیست و بر مشکلات کارگران و حاشیه‌نشینان متمرکز بود.

برخی از گزارش‌های اجتماعی او در خبرگزاری «مهر» و سایت خبری «عصر جنوب» منتشر شده‌‌اند.در صورت اجرا شدن این حکم با توجه به تایید در دادگاه تجدیدنظر، او باید به مدت سه ماه و ۱۰ روز راهی زندان شود.طافیان که متاهل است و یک فرزند دارد، در خصوص صدور این حکم نوشته است: «راستش این‌قدر حکم زندان‌های بلند مدت این روزها زیاد شده که بیان ۳ ماه حبس در برابر ایشان هیچ است! اما زندان زندانه، چه یک روز، چه ۱۰ سال! چرا که آسیب روانی و فشار، خرد شدن و سکوت برای همه یکسانه.»

او هم‌چنین از وکیل خود، «فرزانه زیلابی» که پرونده بسیاری از متهمان حوزه کارگری در خوزستان را بر عهده دارد و اخیراً خودش نیز به حبس محکوم شده، تشکر کرده است.

مهرنوش طافیان بر اساس احضاریه‌ای که در تاریخ چهارم آبان ۱۳۹۹ دریافت کرده بود، روز ۱۱ آبان برای دفاع از خود به شعبه ۱۳ دادستانی مراجعه کرد که در آن‌جا از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *